معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تاکید کرد:

ضرورت مضاعف ارتباط و همدلی مبلغان افغانستان با مهاجران

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در ششمین گردهمایی «مبلغان مهاجر» مبلغان افغانستانی ایام فاطمیه بیان کرد: اعزام های مناسبتی و همچنین ارتباط و همدلی مبلغان افغانستان با مهاجران از مواردی است که می تواند نقش بسزایی در روند فعالیت های فرهنگی و تبلیغی داشته باشد.
ضرورت ارتباط و همدلی مبلغان و علمای افغانستان در زمان کنونی

به گزارش خبرنگار بلاغ، ششمین گردهمایی «مبلغان مهاجر» مبلغان افغانستانی ایام فاطمیه، روز چهارشنبه 22 آذر 1402 با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سالن همایش های غدیر برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در ابتدای مطالب خود بیان کرد: همت و دغدغه مندی مجمع روحانیت افغانستان در ایجاد هماهنگی بین طلاب این کشور شایان تقدیر می باشد و در تلاش هستیم تمام توان خود را در راستای تسهیل در امور تبلیغی مبلغان این کشور به خدمت بگیریم.

وی در ادامه بر ضرورت ارتباط هرچه بیشتر مبلغان و علمای کشور افغانستان تاکید کرد و افزود: ارتباط وثیق و هرچه بیشتر مبلغان افغانستان با مهاجران از مواردی است که می تواند نقش بسزایی در روند موفقیت و افزایش فعالیت های فرهنگی و تبلیغی داشته باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای تبلیغ و ترویج نشر معارف دینی می باشد. مبلغان، خصائص و فضیلت های حضرت زهرا سلام الله علیها همچون «صبر»، «زمان شناسی» و «ولایت مداری» را سرلوحه فعالیت های تبلیغی خود قرار داده تا با تأسی به آن حضرت بتوانند دین مبین اسلام را برای مخاطبان خود تبیین نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد با اشاره به بخشی از فراز زیارت نامه حضرت فاطمه سلام الله علیها اظهار داشت: زیارت نامه معروف آن حضرت «يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللّٰهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صابِرَةً» تنها زیارت ماثور از امام معصوم است که در کنار تمام صفات برجسته ای که ایشان دارند، امام باقر علیه السلام به صفت «ممتحنه» اشاره کرده است.

وی ادامه داد: در ادامه این زیارت نامه مبارک، از حضرت زهرا سلام الله علیها در خواست می کنیم «فَإِنّا نَسْأَلُكِ إِنْ كُنَّا صَدَّقْناكِ إِلّا أَلْحَقْتِنَا بِتَصْدِيقِنَا لَهُما لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنا بِوِلايَتِكِ» که ما را به پیروی و تصدیق پیامبر و امیر المومنین علیهماالسلام توفیق دهد تا در نتیجه این تصدیق، بشارت پاکی بندگان به سبب دوستی با حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها حاصل شود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.