معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

تلاش در رفع اختلاف همسران جهاد در راه خدا می باشد

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جمع کارکنان مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر شهر کرمانشاه بیان کرد: تلاش در چنین مراکزی در جهت رفع اختلافات بین همسران موجب می گردد بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی متاثر از طلاق نیز در جامعه صورت نپذیرد و این تلاش مصداقی از «جهاد فی سبیل الله» می باشد.
تلاش در رفع اختلاف زوجین جهاد در راه خدا می باشد

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با حضور در جمع کارکنان مرکز مشاوره دینی پیشگامان مهر شهر کرمانشاه ضمن تشکر و تقدیر از زحمات صورت گرفته این مرکز در رفع اختلافات همسران، مجموعه تلاش های آنان را مصداقی از «جهاد فی سبیل الله» دانست و گفت: در زمان حاضر با توجه به گستردگی اجتماع و مدرنیته شدن سبک زندگی، توجه به اختلافات همسران و تلاش در جهت رفع آن توسط بزرگان فامیل کمتر اتفاق می افتد، ورود مبلغان متخصص در این عرصه بسیار امر ضروری و جهاد در راه خدا می باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: بخش قابل توجه آمار تکان دهنده افرادی که در مسیر خلاف قرار می گیرند به مساله طلاق باز می گردد و بروز یک طلاق در جامعه می تواند آسیب های اجتماعی فراوانی در جامعه رقم بزند.

وی در ادامه با اشاره به آیه 35 سوره نساء «وَإِنۡ خِفۡتُمۡ شِقَاقَ بَيۡنِهِمَا فَٱبۡعَثُواْ حَكَمٗا مِّنۡ أَهۡلِهِ وَحَكَمٗا مِّنۡ أَهۡلِهَآ إِن يُرِيدَآ إِصۡلَٰحٗا يُوَفِّقِ ٱللَّهُ بَيۡنَهُمَآ» افزود: گوش دادن به حرف زن و شوهر و تلاش در رفع اختلافات آنان یک دستور عمومی قرآن کریم می باشد. عبارت «إِنۡ خِفۡتُمۡ» تاکید بر این دارد که ورود یک بزرگتر یا کارشناس در این عرصه در ایامی نیست که اختلاف رخ داده باشد بلکه آن موقعی است که ترس بر بروز و ایجاد اختلاف بین زن و شوهر تشخیص داده شود باید ورود کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد بیان کرد: مراکز امنی که می توانند به مسائل و اختلافات خانوادگی گوش دهند و در صدد حل آن مسائل برآیند به طور قطع مصداقی از آیه شریفه مذکور بوده و مشاوران و متخصصان دغدغه مند در این مراکز ماموران الهی هستند که اسباب وفاق بین زن و شوهر را ایجاد می کنند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.