دبیرکل جبهه مردمی عفاف و حجاب:

کم کاری ما مبلغان در زمینه حجاب و عفاف پسندیده نیست

تاریخ انتشار:
اولین جلسه دوره آموزشی تربیت مبلغ حجاب و عفاف با حضور پر شور مبلغان و سخنرانی اساتید مدعو در این جلسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، اولین جلسه نشست‌های آموزشی تربیت مبلغ حجاب و عفاف، دیروز در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد دبیری فرد رییس اداره آموزش مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن عرض خیر مقدم به مبلغان حاضر در این دوره، به بیان گزارشی از دوره‌های برگزار شده توسط مرکز آموزش‌های کاربردی در راستای ارتقاء سطح علمی مبلغان پرداخت.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست آموزشی تربیت مبلغ حجاب و عفاف گفت: به نظر خیلی از مراجع معظم تقلید، حجاب از ضروریات دین است و این ضروری دین را می‌توان با ادله‌ی مختلفی ثابت کرد.
حجت الاسلام دبیری فرد ادامه داد: قرآن کریم در سوره های نور و احزاب و اهل بیت (علیهم السلام) در موارد متعدد به ضرورت و اهمیت امر حجاب تأکید دارند. همچنین عقل سلیم و فطرت انسان، حکم به وجوب و لزوم حجاب و عفاف دارد.
رییس اداره آموزش مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری به مسأله ی حجاب و عفاف گفت: در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مدال‌ آوران کاروان ورزشی ایران در بازی‌‌های پارا آسیایی اندونزی، این که پرچمدار این کاروان یک بانوی محجبه بود را مورد تقدیر قرار دادند.
وی در ادامه به بیان اقسام حجاب پرداخت و عنوان کرد: حجاب گاهی در ظاهر است، گاهی در نگاه، گاهی در گفتار و رفتار. ما موظف به رعایت همه‌ی جوانب حجاب هستیم. ما در قرآن می‌بینیم که اکثر خطابات خداوند به مرد و زن به صورت مشترک است. اما وقتی به مسأله‌ی حجاب و عفاف می‌رسیم، خداوند زن و مرد را به صورت مجزا مورد خطاب قرار می‌دهد.
در بخش دیگری از این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدمحسن دعایی دبیرکل جبهه مردمی عفاف و حجاب به بیان اهمیت مسأله‌ی حجاب پرداخت و اظهار داشت: طبق آیات و روایات ما، عفت رأس هر خیری است و کسی که حیا ندارد، دین ندارد. از این رو ما در جبهه مردمی عفاف و حجاب دست به تولید منشور بنیادی عفاف و حجاب در 17 جلد چاپ شد که بزودی منتشر خواهد شد. در این منشور، تمام آیات و روایات و مباحث حقوقی و اجتماعی و روانشناختی و... در مسأله‌ی حجاب و عفاف مورد بررسی دقیق قرار گرفته که می‌تواند یک منبع برای کارشناسان در این حوزه باشد.
وی ادامه داد: شیطان و جنود شیطان، به اهمیت حجاب و عفاف کاملا واقف هستند و این مسأله را مرکز ثقل انحطاط انسان می‌دانند و برای زدودن عفت و حیا، تمام سرمایه‌ها و نیروهای خود را بسیج کرده‌اند.
حجت الاسلام دعایی به دیداری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در تاریخ دوم اردیبهشت 1392 جمعی از فعالان عرصه‌ی حجاب خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و گزارشی ارائه دادند. مقام معظم رهبری در این جلسه گفتند: دشمنان اسلام و انقلاب، جبهه درست کرده اند. شما هم جبهه‌سازی کنید. از همین رو تعدادی از مؤسسات و نهادهای فعال در این حوزه با هم تجمیع کردند و جبهه‌ی مردمی عفاف و حجاب، تشکیل شد. در این راستا، بنیاد خاتم الأنبیاء کمک‌های زیادی به ما کرد و مشوق ما در این راه بود. این اتفاق برای اولین بار در کشور افتاد و ما توانستیم در وزارت کشور به عنوان یک شبکه موضوعی رسمی در مسأله‌ی حجاب و عفاف ثبت رسمی شویم.
دبیرکل جبهه مردمی عفاف و حجاب به تبیین طرح «رصد نما» پرداخت و گفت: طرح رصد نما به معنای رصد و نمایش آثار فرهنگی در این حوزه است. تا کنون 15 هزار اثر در 12 رأس به ما رسیده و در حال بررسی آن‌ها هستیم. در این راستا نرم‌افزار و سایت برای معرفی محصولات در حوزه عفاف و حجاب به همه‌ی علاقه مندان تهیه شده است.
وی در ادامه گزارشی از دیدار اخیر جبهه مردمی عفاف و حجاب با مقام معظم رهبری را ارائه کرد و گفت: وقتی دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این حوزه را می‌بنیم و کاری نمی‌کنیم، در واقع خون به دل رهبر انقلاب می‌کنیم. متأسفانه هنر در اختیار مروّجان بی‌حجابی و بی‌عفتی قرار گرفته است و حوزه علمیه باید در مقابل هنر ضد عفت قیام کند. ما در یک بررسی، تمام تئاترهای تهران را بررسی کردیم. از شدت بی‌حیاییِ عریان، نتوانستیم تا آخر در این تئاترها بمانیم.
حجت الاسلام دعایی ادامه داد: متأسفانه گاهی از زبان مسئولان حرف‌هایی مخالف حجاب و عفاف شنیده ‌می‌شود. در زمینه‌ی حجاب و عفاف شبهات زیادی مطرح است که باید توسط کارشناسان و خبرگان در این امر پاسخ داده شود. در همین راستا ما طرح «ترنم حیات» را راه اندازی کرده‌ایم که به تربیت کارشناسان متخصص در حوزه حجاب و عفاف بپردازیم تا خلأ کارشناس و متخصص در این حوزه رفع شود. همچنین توسط دکتر بستان، درس خارج حجاب و عفاف راه‌اندازی شده است. در کنار این فعالیت‌ها، راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی، نرم افزارهای تخصصی، برگزاری همایش‌ها و سفرهای استانی و همکاری با ارگان‌های مختلف از جمله برنامه‌های ما بوده است.
در ادامه این جلسه، حجت الاسلام علی صبوحی مدیر مؤسسه تدبر در کلام وحی به بیان نقشه‌ی راه از تفسیر سوره نور برای تثبیت امر حجاب و عفاف در جامعه پرداخت.
گزارش تصویری
 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.