مسئول بخش مکتوب، ادبی و هنری:

نشست بررسی نقش ادبیات و داستان در تبلیغ دین برگزار می‌گردد

تاریخ انتشار:
جواد دلاوری گفت: کارگاه ارتقاء مبلغان در عرصه داستان نویسی در یک دوره چهار ماه به همت بخش مکتوب، ادبی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار گردید.

جواد دلاوری مسئول بخش تبلیغ مکتوب، ادبی و هنری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، از اختتامیه برگزاری اولین دوره تربیت مبلغ داستان‌نویس با رویکرد تبلیغی خبر داد.
مسئول بخش تبلیغ مکتوب، ادبی و هنری اداره کل تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی از چگونگی دعوت مبلغان در عرصه داستان نویسی خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت ترویج و نشر معارف قرآن کریم و اهل‌بیت علیهم‌السلام و توجه به موضوعات و مشکلات اجتماعی، توجه به فرم و قالب داستان بسیار اهمیت دارد. از این‌ رو از مبلغان گرامی که در حوزه داستان‌نویسی دارای نمونه کارهایی بودند دعوت به عمل آمد تا با ارائه یک داستان در دوره تربیت مبلغ داستان‌نویسی شرکت کنند.
وی افرادی که دعوت به دوره شده اند را صد نفر دانست و افزود: استقبال خوبی از این دوره به عمل آمد که حدود 130 نفر شرکت کرده اند، اما با توجه به‌ شرط دوره که ارسال یک اثر جهت تعیین سطح و ارزیابی بود، حدود 100 نفر دعوت به دوره شده اند. از این تعداد حدود 12 نفر خانم ثبت‌نام کرده اند که کلاس مربوط به خانم ها در مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد و تعداد 15 نفر دیگر از خانم‌های ثبت‌ نام شده در کلاس غیرحضوری و آنلاین شرکت کرده اند و 60 نفر از آقایان ثبت‌نام‌شده در چهار کارگاه شرکت کردند.
جواد دلاوری با اشاره به برگزاری مسابقات بین شرکت کنندگان گفت: پس از اتمام کارگاه‌ها و با استقبال خوب شرکت‌کنندگان مسابقه‌ای بین شرکت‌کنندگان در کارگاه‌ها برگزار شد که حدود 60 نفر در این مسابقه 160 اثر ارسال کردند. که ان شاء الله به 6 اثر برتر در روز پنج‌شنبه هدایایی تقدیم خواهد شد.
مسئول بخش تبلیغ مکتوب، ادبی و هنری اداره کل تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی یکی از اهداف این دوره را تولید داستان در ضمن کارگاه دانست و بیان داشت: مبلغان گرامی ضمن ارتقاء دانش داستان‌نویسی، با راهنمایی اساتید شروع به نگارش داستان‌های در موضوعات پیشگیری از طلاق، آسیب‌شناسی فضای مجازی و اخلاق تبلیغ نموده اند.
وی در ادامه افزود: اختتامیه این دوره ارتقایی با موضوع «نقش ادبیات و داستان در تبلیغ دین» با ارائه استاد ابراهیم اکبری دیزگاه نویسنده چندین مجموعه شعر و رومان برگزار خواهد شد. در ضمن در این اختتامیه خانم مریم بصیری نویسنده کتاب فرایند شکل گیری داستان در ادبیات داستانی و دراماتیک به بیان چالش‌ها و مشکلات پیش رو در حوزه داستان‌نویسی خواهند پرداخت.
جواد دلاوری از برگزاری دوره های بعدی داستان نویسی خبرداد و اظهار داشت: امیدوار هستیم با حمایت‌ دفتر تبلیغات اسلامی و استقبال طلاب و مبلغان بتوانیم کارگاه‌های ارتقایی داستان‌نویسی را بیشتر پیگری و اجرایی کنیم.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.