اختتامیه اولین دوره ارتقایی تربیت مبلغ داستان نویس برگزار شد

تاریخ انتشار:
اختتامیه اولین دوره ارتقایی تربیت مبلغ داستان نویس با موضوع نقش ادبیات و داستان در تبلیغ دین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه اختتامیه دوره داستان نویسی در روز پنج شنبه هفته گذشته با حضور اساتید و مبلغان داستان نویس در سالن جلسات معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات برگزار گردید.
در ابتدای جلسه، جواد دلاوری مسئول بخش تبلیغ مکتوب، ادبی و هنری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن خیر مقدم، به ارائه گزارشی از دورۀ برگزار شده پرداخت و با اشاره به تولید 150 داستان کوتاه در دوره تربیت مبلغ داستان نویس، از نویسندگان تقدیر و تشکر کرد.
وی با اشاره به اهمیت قالب داستان افزود: با توجه به اهمیت ترویج و نشر معارف قرآن کریم و اهل‌بیت علیهم‌السلام و توجه به موضوعات و مشکلات اجتماعی، پرداختن به قالب داستان بسیار اهمیت دارد.
در ادامه جلسه خانم بصیری، نویسنده و مدرس داستان نویسی به اهمیت کار داستان نویسی، تاکید کرد و گفت: با به کارگیری برخی نکات و روش صحیح، این امر نه تنها امکان پذیر بلکه تا حدی آسان نیز می شود.
وی با اشاره به موضات کتاب خود با عنوان «فرایند شکل گیری داستان در ادبیات داستانی و دراماتیک» افزود: این کتاب ماحصل مطالعه قریب به ششصد جلد کتاب در زمینه های مرتبط است.
خانم بصیری حوزه داستان نویسی را نا محدود دانست و اظهار داشت: هیچ گاه حوزه داستان نویسی و داستان نویسان، انتها نداشته و هر یک از حاضرین می تواند با سعی و تلاش در زمره داستان نویسان خوب کشور قرار بگیرند.
در ادامه جلسه اکبری دیزگاه، رمان نویس و مدرس داستان نویسی، با اشاره به تاریخچه رمان و تلاش کمونیست در جهت ترویج افکار خود از این طریق گفت: ورود رمان به ایران را می توان همزمان با ورود مدرنیته دانست. جامعه ایرانی، در پی تحولاتی که از اواخر دوره قاجار به مرور در خود شاهد بود، در زمینه ادبیات وشیوه های بیان ادبی نیز درون تحولاتی قرار می گرفت که به سرعت در حال انجام و گسترش بودند.
وی با تاکید بر سختی و صعوبت کار تبلیغی در قالب رمان و داستان، افزود: می توان به گونه ای دیگر رمان را در خدمت ترویج دین و مباحث دینی در آورد چنانچه امروزه در جهان آثاری تولید شده است که نویسندگان آن از تمتّعات مادی عبور کرده و به ساحت ایمان نزدیک شده اند.
دیزگاه گفت: رمان عرصه ای است که به نویسنده این امکان را می دهد تا به انسان اندیشیده و ابعاد وجودی او را به تصویر بکشد و در نهایت آثاری متفاوت را به جامعه عرضه کند.
در پایان جلسه با حضور دکتر اباذر جعفری، مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین، جوایزی همراه با لوح تقدیر به برترین آثار داستانی تولید شده در اولین دوره تربیت مبلغ داستان نویسی اهدا گردید.
گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.