رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در جمع روحانیون اهواز:

امروز زمان نشستن در کنج حجره ها نیست/ روحانیت به رسالت جهانی خود عمل کند

تاریخ انتشار:
رئیس تبلیغات اسلامی با تاکید بر این که امروز زمان نشستن در کنج حجره ها نیست، گفت: پس از آن که حوزه‌های علمیه تمدن معاصر غربی را نفی و شعار تمدن نوین اسلامی را مطرح کردند،تحولی نو در مناسبات اجتماعی شکل گرفت وامروز سطح انتظارات از روحانیت افزایش یافته است.
حجت الاسلام واعظی

به گزارش بلاغ به نقل از حوزه، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی، امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر دفتر نمایندگی تبلیغات اسلامی خوزستان، با تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام دبیری، عرصه کار تبلیغی در استان خوزستان را بسیار وسیع و گسترده دانست و اظهار داشت: خوشبختانه حوزه علمیه این استان به واسطه حمایت‌های محسوس آیت الله موسوی جزایری، پیشرفت‌های بسیار ملموسی در مواجهه با دشمنان و پاسخ‌گویی به نیازهای فکری مردم داشته است.

وی، حوزه علمیه خوزستان را حوزه‌ای کارآمد و به روز دانست و تصریح کرد: این مهم اولاً به واسطه عنایات ویژه خداوند به مردم خوزستان و دوم به برکت جنگ و دفاع مقدس بوده است.

*ضعف آگاهی تاریخی سبب عقب‌ماندگی اجتماعی می‌شود

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در ادامه، با بیان اینکه بخشی از بدنه روحانیت و حوزه‌های علمیه به طور کامل وضع تاریخی امروز را خوب درک نکرده است، اظهارداشت: متأسفانه امروز در بعضی از حوزه‌های علمیه یک ضعف آگاهی تاریخی وجود دارد و برخی از روحانیون نمی‌دانند در کجا ایستاده و چه وظایف مهم تاریخی را بر عهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی افزود: برخی‌ خیال می‌کنند که همچنان باید در کنج حجره‌ها نشست و کاری به جامعه نداشت، در حالی که زمانه به‌شدت تغییر کرده و به علل مختلف، سطح انتظار جامعه از روحانیت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه روحانیت پیوند دهنده دین و سیاست و مبدع نظام اسلامی ایران بودند، اذعان داشت: برخی از دلایل افزایش سطح انتظارات مردم و جامعه از روحانیون، به سبب اقدامات آنها روحانیون از گذشته تا به امروز و در جریان انقلاب اسلامی بوده است، به طوری که اگر روحانیون پیشقراول نهضت عظیم ملت ایران و پایه‌گذار آن نبودند، امروز حوزه‌های علمیه چنین جایگاه رفیعی در سطح تحولات فکری-فرهنگی جامعه نداشتند.

*فصل تازه‌ای پیش روی حوزه‌های علمیه باز شده است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با تأکید بر اینکه امروز فصل تازه‌ای با عنوان «انتظارات برجسته و جدید مردم» پیش روی حوزه‌های علمیه باز شده است، گفت: پس از آن که حوزه‌های علمیه تمدن معاصر غربی را نفی و شعار تمدن نوین اسلامی را مطرح کردند، تحولی نو در مناسبات اجتماعی شکل گرفت، از این رو پیاده کردن ارزش‌ها و اصول اسلامی در متن جامعه و رفع نیازهای واقعی مردم در عرصه‌های مختلف، در گرو مجاهدت ویژه روحانیون تا رسیدن به نقطه اصلی است.

*عرصه نوین کار تبلیغی در فضای رسانه‌ای دنیای امروز

حجت الاسلام و المسلمین واعظی، با اشاره به عرصه نوین کار تبلیغی در فضای رسانه‌ای، اظهار داشت: امروز به واسطه فنّاوری‌های اجتماعی، فضای کاری برای حوزه‌های علمیه گشوده که این مهم هم یک تهدید و هم یک فرصت استثنایی برای مبلغان به حساب می‌آید و باید دید که چگونه می‌توان از این عرصه مهم و سرنوشت‌ساز به نفع تعالی ارزش‌های دینی بهره برد.

وی در پایان، محیط شناسی و رفع نیازهای جدید مردم را دو وظیفه خطیر مبلغان در برهه کنونی دانست و گفت: توصیه‌ام به همه طلاب جوان و مبلغان این است که انتهای مراحل تبلیغی زندگی‌شان را ابتدای ورود به مرحله جدید گذاشته و هیچ‌گاه به کم راضی نباشند؛ چراکه آغاز رکود، تباهی و درجا زدن می‌باشد و همواره باید به دنبال اثربخشی جدید در بدنه جامعه بود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.