در جشنواره های مذاهب امروز ايتاليا؛

فيلم داستاني سايه ‌هاي سپيد نامزد بهترین فیلم کوتاه شد

تاریخ انتشار:
نویسنده و کارگردان فیلم سایه های سپید: ادیان واقعی، مهربانی، کمک و توجه به دیگران را سرلوحه خود قرار داده و اگر کسی بخواهد به دینداری واقعی برسد باید بُعد سفیدیِ شخصیت خودش را فعال کند تا جامعه انسانی بدون تبعیض نژادی و ملیتی پدید آید.

به گزارش خبرنگار بلاغ فيلم داستاني سايه‌هاي سپيد به نويسندگي و کارگرداني مهدي اميني و تهيه‌ کنندگي مشترک اين کارگردان و حوزه هنري قم به بخش مسابقه بيستمين جشنواره «مذاهب امروز» ايتاليا راه‌ يافت و جزء نامزد بهترین فیلم کوتاه جشنواره شناخته شد. اين جشنواره که در سه بخش فيلم سينمايي بلند، مستند و فيلم کوتاه برگزار می شود، از جمله معتبرترين جشنواره‌هاي جهانی اديان و مذاهب است.

آقای مهدی امینی در گفتگو با خبرنگار بلاغ گفت: مبنای اصلی جشنواره، دین و مذهب است و به اعتقاد من تمام ادیان ابراهیمی، ما را برای کشف این بُعد شخصیتی در وجودمان، فرا می خواند. ادیان واقعی، مهربانی، کمک و توجه به دیگران را سرلوحه خود قرار داده و اگر کسی بخواهد به دینداری واقعی برسد باید بُعد سفیدیِ شخصیت خودش را فعال کند تا جامعه انسانی بدون تبعیض نژادی و ملیتی پدید آید.

کارگردان فیلم سايه‌هاي سپيد با تشکر از تلاش های عوامل این فیلم اظهار داشت: فیلم سایه های سپید فرم کاملا بدیعی دارد. این فیلم با نگاه و مخاطب بین المللی تولید شده و همه پارامترهای فیلم حرفه ای درآن رعایت شده است. در فیلم شخصیت اصلی من، سایه ها هستند که کف مترو هستند و کسی به آنها توجه نمی کند و زیر دست و پا له می شوند و شخصیت های واقعی فیلم که هیچ واکنشی نسبت به همدیگر ندارند، درگذر زمان تبدیل به سایه شده اند و هویت انسانی خودشان را فراموش کرده اند.  در این فیلم، سایه ها نقش واقعی شخصیت های اصلی را بازی می کنند. آری انسانیت، صلح و مهربانی هرجا رشد کند، امید و پویایی را به ارمغان می آورد و این مسئله، گمشده بشر امروزی است.

وی با تأکید بر اهمیت صلح در ادیان الهی افزود: پس از اکران فیلم سایه های سپید، ورکشاپی با موضوع انسان همیشه در صلح توسط کارگردان فیلم برگزار گردید.

همچنین فیلم سایه های سپید به بخش مسابقه چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد و جشنواره بین المللی زیرو پلاس روسیه و جشنواره بین المللی صلح آمریکا راه یافته است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.