آیت الله سبحانی:

تثبیت تشیع خدمت بزرگ حضرت زهرا است

تاریخ انتشار:
حضرت آ‌یت الله سبحانی با اشاره به خدمات حضرت زهرا(س) گفت: دخت گرامی پیامبر حضرت زهرا(س) بدون تقیه زندگی کرده و تشیع را تثبیت و راه امامت را تببین کردند.
آیت الله سبحانی

به گزارش بلاغ به نقل از رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی درباره اهمیت شناخت انسان نسبت به امام زمان خود گفت: روایت می فرماید کسی که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است.

وی افزود: حتی اهل سنت هم روایتی دارند اگر بیعت امام بر گردن انسان نباشد مرگ جاهلی خواهد داشت، این روایت بسیار مهم است؛ زهرا(س) عصمة الله الکبری از نظر اهل سنت بدون بیعت به شهادت رسیدند و خلافت را به رسمیت نمی شناختند چرا که اگر می شناخت حتما بعیت می کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: ایشان که معصوم است با آن خلافت بیعت نکرده است، نعوذ بالله امر دایر است که خلافت صحیح و فوت حضرت ناصحیح بوده یا این که خلافت ناصحیح و شهادت ایشان صحیح بوده است، حضرت زهرا(س) با امام واقعی بیعت کرده بود.

وی ادامه داد: نمی توان فوت حضرت زهرا(س) را مخدوش کرد چرا که ایشان عصمة الله الکبری هستند و از اهل بیت(ع) معصوم محسوب می شوند، از اینجا می فهمیم  که خلافت آن ها مخدوش است و با امیرمؤمنان امام حقیقی بیعت کرده اند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که ائمه طاهرین(ع) موفق به خدمتی که حضرت زهرا(س) کرده نشدند و آن خدمت عبارت از تثبیت تشیع است، ابراز داشت: تثبیت تشیع را حضرت فاطمه(س) شروع کردند.

وی عنوان کرد: امیرمؤمنان مأمور نبود که مسأله را مطرح کنند چون پیامبر دستور داده بودند و ائمه طاهرین(ع) بعدی نیز با تقیه زندگی می کردند کسی که بدون تقیه زندگی و تشیع را تثبیت و راه امامت را تببین کردند که غیر از سقیفه است دخت گرامی پیامبر حضرت زهرا(س) بودند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.