با حضور مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین؛

مراسم اهداء جوایز برگزیدگان رویداد ایده های آسمانی برگزار شد

تاریخ انتشار:
دکتر تسخیری سرمنتور شتاب دهنده ی شفق: قبل از آمدن به این جمع و شرکت در این رویداد به ما گفته می شد که حس مشارکت و همکاری در بین طلاب کم است. اما شرکت در این رویداد به ما ثابت کرد که این مسأله یک تفکر غلط در مورد روحانیت است.

به گزارش خبرنگار بلاغ مراسم اهداء جوایز برگزیدگان رویداد ایده های آسمانی پنج شنبه 12 بهمن با حضور دکتر اباذر جعفری مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام وحیدرضا ملکی رئیس اداره تبلیغ مجازی، مهندس محمد امین صمیمی مدیر شتاب دهنده ی شفق و دکتر مرتضی تسخیری سرمنتور شتاب دهنده ی شفق در سالن رضوان برگزار شد.

مهندس محمدامین صمیمی مدیر شتاب دهنده ی شفق شروع این کار در حوزه علمیه را بسیار ارزشمند دانست و گفت: برگزاری چنین رویدادی در حوزه عملیه، کار بزرگی است و قابلیت خبر اول شدن در رسانه های بزرگ جهانی را دارد. بعضی ها دوست ندارند در حوزه علمیه چنین اتفاقاتی بیفتد.

وی به برخی تفکرات غلط در ورود طلاب به فضای کسب و کار مجازی اشاره کرد و عنوان داشت: متأسفانه به محض این که طلبه ای قصد کسب درآمد از یک استارت آپ مذهبی را دارد، به او انگشت اتهام می زنیم که وارد مادیات شده است؛ این در صورتی است که روایات ما برای کار و درآمدزایی ارزش و جایگاه ویژه ای را قائل شده است.

مدیر شتاب دهنده ی شفق اجزاء تشکیل دهنده ی یک کسب و کار را معرفی نمود و ابراز کرد: یک کسب و کار از تولید کننده، مشتری و محصول تشکیل می شود. کسب و کار اسلامی در هر سه بخش با سایر کسب و کارها متفاوت است. نیت تولید کننده و روابط او متفاوت است. مشتری کسب و کارهای اسلامی متفاوت است و ارزش ها و نیازهای متفاوتی دارد. محصول هم ارزش های متفاوتی را دنبال و تولید می کند.

در بخش دیگری از این جلسه دکتر مرتضی تسخیری ایده های ارائه شده از سوی مبلغان را نو خواند و عنوان داشت: این که اکثر ایده های مطرح شده در این رویداد ایده هایی نو بود برای ما بسیار جذابیت داشت.  در رویدادهای دیگر ایده های تکراری زیاد شنیده می شود اما این رویداد از این حیث متفاوت و خاص بود. یکی از مسائل مهمی که در شرکت کنندگان در این رویداد دیده می شود و در سایر رویدادها نیست، دغدغه مندی ایده پردازان است. مبلغان علاوه بر نگاه درآمدزایی که به ایده های خود دارند، هدف اصلی شان حل مشکلات جامعه است.

سرمنتور شتاب دهنده ی شفق به برخی شایعات در مورد طلاب اشاره کرد و گفت: قبل از آمدن به این جمع و شرکت در این رویداد به ما گفته می شد که حس مشارکت و همکاری در بین طلاب کم است. اما شرکت در این رویداد به ما ثابت کرد که این مسأله یک تفکر غلط در مورد روحانیت است و ما در این رویداد شاهد کار تیمی بسیار خوبی بین طلاب و مبلغان عزیز بودیم.

تسخیری در بخش دیگری از صحبت های خود به بیان چند نقطه ضعف پرداخت:
1. معنای کار تیمی و داشتن تیم حضور چند نفر در کنار هم برای یک کار نیست. تیم باید شامل اعضای مختلف در تخصص ها و توانایی های مختلف باشد نه این که همه ی اعضای یک تیم در یک زمینه توانایی داشته باشند. به این تیم گفته نمی شود.
2. سواد انگلیسی دوستان کم است و بخش زیادی از این حوزه به زبان انگلیسی است.
3. حل مسأله ی خلاقانه به دلیل ناآگاهی از روش های حل مسأله ی خلاقانه بین طلاب ضعیف بود، اما به محض آموختن روش های اولیه ی حل مسأله ی خلاقانه شاهد حل این مشکل در بین دوستان بودیم. طلاب عزیز باید در این زمینه مطالعات بیشتری داشته باشند.

وی سرمایه را بخش مهمی در راه اندازی یک استارت آپ خواند و افزود: منتظر تأمین سرمایه از خارج حوزه نباشید. متن حوزه باید به سمت ایده های نو و خلاقانه برود. بودجه های حوزه باید روی راه حل های جدید متمرکز شود.

سرمنتور شتاب دهنده ی شفق با تأکید بر بحث فرآوری مسجد اظهار داشت: مسجد محل خوبی برای کار اشتراکی گروه های استارت آپی است. با اضافه کردن این بخش به مساجد می توانید در نفع رساندن به اسلام و مسلمین سهیم باشید. انتشار انقلاب اسلامی نیازمند روش های نوین است.

تسخیری کار فردی را محکوم به شکست خواند و گفت: کار فردی را فراموش کنید. سعی کنید تیمی کار کنید و از رقابت با گروه ها و تیم های بزرگ تر بپرهیزید. فقط به قم فکر نکنید؛ از قم شروع کنید و به همه ی دنیا فکر کنید. همچنین لازم است دانش خود را در زمینه های تجاری بالا ببرید. زیر ساخت های IT و IOT را جدی بگیرید.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.