حجت الاسلام و المسلمین میرباقری:

توحید بدون ولایت امام موهوم و دست نیافتنی است

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین میرباقری: اگر کسی بخواهد از مقام توحید بهره مند شود باید اخلاص در ولایت داشته و همراه با امام باشد چرا که توحید بدون ولایت امام موهوم بوده و دست نیافتنی است.
حجت الاسلام میرباقری

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: مهم ترین حقیقتی که به وسیله پیامبر خاتم برای ما نازل شده وجود مقدس امیرمؤمنان و ولایت ایشان و همچنین کتاب الهی و قرآن است که باطن آن حقیقت ولایت امام است.

وی افزود: راه سعادت بشر همراهی با امام و کتاب است به اندازه ای که انسان به حقیقت ولایت امام و به مقامات کتاب الهی راه پیدا کند هدایت شده است، رسیدن به مقام توحید، اخلاص و عبودیت راهی جز این ندارد، تمامی شرایع و مناسک، مناسک همراهی امام در سیر بندگی هستند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی اظهار داشت: علت این که هیچ عملی بدون ولایت امام قبول نمی شود این است که این اعمال چیزی جز همراهی با امام در سیر وادی توحید نیستند، نماز باید انسان را به همراهی انسان برساند از این رو اگر کسی نماز را سبک بشمارد شامل شفاعت اهل بیت(ع) نمی شود، تمام واجبات و فضائل شریعت انسان را به همراهی با امام دعوت می کند.

وی ادامه داد: ملاک احکام همراهی با معصوم برای تقرب الهی است، اگر در اموری در شریعت نهی شده مناسک همراهی با دشمنان ولایت است و انسان را از معصوم دور می کند، تمام دین سیر انسان با معصوم است و شیاطین انس و جن این مسأله را فهمیدند و بر این تمرکز دارند که مردم را از امام محروم کنند.

آیت الله میرباقری با بیان این که هدایت انسان جز با نور امام ممکن نیست، ابراز داشت: ابلیس تمام قوای شیطانی خود را بسیج می کند تا انسان به امام نرسد، اگر انسان به امام نرسد مناسک راهگشا نخواهد بود و او را به جایی نمی رساند.

وی عنوان کرد: اگر امت از امام جدا شد از قرآن هم جدا شده است، هیچ مقامی از مقامات قرآن از مقامات امیرمؤمنان جدا شدنی نیست، وقتی رابطه امت با امام قطع شد در واقع رابطه با خداوند متعال قطع می شود و هر راهی دیگری که تصویر شود جز بدعت نیست.

نماینده مردم البرز در خبرگان خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد از مقام توحید بهره مند شود باید اخلاص در ولایت داشته و همراه با امام باشد، کسی که با معصوم طی طریق می کند به اخلاص محض می رسد، توحید بدون ولایت امام موهوم بوده و دست نیافتنی است.

وی اضافه کرد: وقتی حضرت زهرا(س) به میدان آمدند حق به مدار خود برگشت که البته بعد از ابتلائات عظیم است، باطن همه خلقیات و ایمان تولی و تبری است، حضرت زهرا(س) این دو گوهر را در عالم منتشر کردند و مردم را به ولایت معصوم و حقیقت توحید هدایت کردند و به تبری از دشمن فراخواندند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.