آیت الله مکارم شیرازی:

قدرت دفاعی سبب عقب نشینی دشمن از گزینه نظامی شده است

تاریخ انتشار:
حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی گفت: امروز دشمنان از توان دفاعی جمهوری اسلامی هراس دارند و به همین دلیل از گزینه نظامی عقب نشینی کرده و بر مسائلی فرهنگی سرمایه گذاری کرده اند و درصدد ضربه زدن از راه های گوناگون هستند.
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار جمعی از پاسداران با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و با اشاره به علت پیشرفت سریع دین اسلام گفت: مورخان نوشته اند که در مدت زمان بسیار کمی اسلام پیشرفت بسیاری داشته و این مسأله برای غربی ها معما است.

وی دلیل پیشرفت دین مبین اسلام بر اساس فرمایش رسول اکرم(ص) را زندگی ساده دانست و افزود: اگر این دستور اسلام درباره زندگی ساده و سالم در جامعه امروزی عملی شود تحریم ها و توطئه های دشمن بی اثر خواهد شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ایمان مستحکم را از دیگر عوامل پیشرفت اسلام دانست و اظهار داشت: باید ایمان و زندگی ساده و بدون تشریفات در جامعه ترویج شود که اگر این چنین شد دشمنان توان پیروزی نخواهند داشت.

وی با تأکید بر رعایت مسائل دینی و اخلاقی در جامعه ادامه داد: اگر در فضای جامعه و فضای مجازی مسائل غیردینی و غیر اخلاقی ترویج داده شود جامعه آسیب پذیر خواهد شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که انقلاب  اسلامی روز به روز پیش می رود و قوی تر می شود، ابراز داشت: دشمن بعد از پیروزی انقلاب تمام تلاش خود را به کار گرفت تا ضربه ای جدی به نظام وارد کند اما همواره شکست خورد.

وی عنوان کرد: امروز دشمنان از توان دفاعی جمهوری اسلامی هراس دارند و به همین دلیل از گزینه نظامی عقب نشینی کرده و بر مسائلی فرهنگی سرمایه گذاری کرده اند و درصدد ضربه زدن از راه های گوناگون مانند فضای مجازی هستند؛ باید با تقویت و ترویج معارف دینی در جامعه توطئه های دشمن را خنثی کرد، ایمان به خدا و عشق به شهادت از اسلحه و برتری ما است که دشمنان از آن بی بهره اند

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.