حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری:

ولایت علی(ع) مؤمنان واقعی را از مؤمنان دروغین جدا می‌کند

تاریخ انتشار:
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: رسول خدا(ص) از خداوند درخواست کردند که پس از شهادت ایشان همه مسلمانان حول محور امیرالمؤمنین علیه‌السلام جمع شوند اما ندا آمد که ولایت ایشان مؤمنان واقعی را از مؤمنان دروغین جدا می‌کند.
حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد‌مهدی میرباقری امشب در مراسم سخنرانی بعد از نماز مغرب و عشاء که در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه در روز قیامت افرادی که تنها ادعای ایمان دارند رسوا خواهند شد، اظهار کرد: رسول خدا(ص) از خداوند درخواست کردند که پس از شهادت ایشان همه مسلمانان حول محور امیرالمؤمنین علیه‌السلام جمع شوند اما ندا آمد که ولایت ایشان مؤمنان واقعی را از مؤمنان دروغین جدا می‌کند.

وی بابیان اینکه اهل‌بیت(ع) همانند یک کشتی نجات، مسلمانان را از فتنه‌ها دور می‌کنند، عنوان کرد: اگر امیرالمؤمنین علیه‌السلام بعد از رسول خدا(ص) برای خلافت دست به شمشیر می‌شدند اسلام از بین می‌رفت و ایشان به حرص نسبت به خلافت متهم می‌شدند و اگر سکوت می‌کردند نیز به ترس از شهادت متهم می‌شدند اما حضرت زهرا سلام‌الله علیها در این صحنه سخت ایستادگی و دشمنان اسلام را معرفی کردند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: خداوند در پذیرش توحید انسان‌ها را مجبور نکرده و به آن‌ها قدرت انتخاب داده است اما با آزمون‌هایی که از امت‌ها و گروه‌های مختلف می‌گیرد مسلمانان واقعی را از افرادی که دین به قلب آن‌ها رسوخ پیدا نکرده است جدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انجام واجبات و ترک محرمات برای قرار گرفتن در مسیر سعادت در آیات مختلفی سفارش شده است، مطرح کرد: انسان‌هایی که به دستورات خداوند گوش فرادهند و ولایت‌پذیر باشند در مسیر موفقیت قرارگرفته و در صحنه‌های سخت و دشوار سربلند خواهند بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری بابیان اینکه افرادی که سقیفه را تشکیل دادند شقاوت قلبشان را تسخیر کرده بود، خاطرنشان کرد: با ظهور امام زمان(عج) تمام وسوسه‌های شیطان به اتمام می‌رسد؛ قیام حضرت زهرا سلام‌الله علیها در برابر دشمنان اسلام موجب شد شیطان به خواسته‌های خود نرسد.

وی با اشاره به اینکه شیطان در نظر داشت مؤمنان واقعی را از امیرالمؤمنین علیه‌السلام دور کند، تصریح کرد: اگر حضرت زهرا سلام‌الله علیها نبودند امروز هیچ شیعه‌ای در دنیا وجود نداشت چراکه در جریان سقیفه تمام مسلمانان از امیرالمؤمنین علیه‌السلام دور شده بودند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.