فعال فرهنگی و ادبی:

بیشتر فعالان حوزه شعر کودک هیچ تجربه فرهنگی و ادبی ندارند

تاریخ انتشار:
فعال فرهنگی و ادبی گفت: در گرایش کودکان به کتاب، فاکتورهای بسیاری از جمله تصویرها و شاعرانگی تأثیر دارد ولی متأسفانه امروزه بیشتر افرادی که در حوزه شعر کودک فعالیت می‌کنند، هیچ‌گونه تجربه فعالیت شعری ندارند.
ارمغان

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، ارمغان در نشست «نقش شعر در تعمیق باورهای دینی» از سلسله نشست های نمایشگاه "شمیم ایمان" که به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن جلسات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه تمام ادبیات‌های آیینی و مذهبی معناگرا هستند، اظهار کرد: با اشاره به اینکه شاعران کودک گرایش‌های مختلفی دارند، اظهار کرد: شعر تأثیر بسیاری در کودکان دارد و اگر بتوانیم روایت‌های مذهبی را بدون سخت نویسی و با مطالعه کامل در قالب شعر کودک بنویسیم، قطعاً به نتایج مورد نظر دست خواهیم یافت.
وی با بیان اینکه عنوان‌های کتاب‌ها تأثیر بسیاری در جذب مخاطب دارد، عنوان کرد: در گرایش کودکان به کتاب، فاکتورهای بسیاری از جمله تصویرها و شاعرانگی تأثیر دارد ولی متأسفانه امروزه بیشتر افرادی که در حوزه شعر کودک فعالیت می‌کنند، هیچ‌گونه تجربه فعالیت شعری ندارند.
این فعال فرهنگی و ادبی با بیان اینکه کودکان می‌توانند نوع ویژه‌ای از واژگان و وزن‌ها را داشته باشند، خاطرنشان کرد: اشعاری که در آغاز پیدایش شعر کودک سروده شده‌اند و در دبستان‌ها آموزش داده می‌شدند را شعر کلاسیک می‌نامند.
وی با اشاره به لزوم مخاطب شناسی برای شاعران، مطرح کرد: دین اسلام یک دین همه جانبه و فراگیر است که تمام مسائل بشریت را در خود جای داده و قابلیت بیان برای تمام گروه‌های سنی را دارد.
ارمغان با بیان اینکه دین اسلام مسائل انسانی و بشری را ارائه می‌کند، تصریح کرد: در شعر مسئله برازندگی که به در نظر گرفتن شرایط مخاطب اشاره دارد، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه آثار و اشعار باید به صورت مفهومی بیان شوند، یادآور شد: برای اینکه بتوانیم به مفاهیم دینی در کودکان عمق ببخشیم، یا باید مفاهیم را متناسب با کودکان بیان کنیم و یا باید کودکان را برای درک این مفاهیم رشد دهیم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.