آیت الله علوی گرگانی:

رسیدن به جایگاه مرجعیت نیازمند تلاش و تحصیل علم شبانه‌روزی است

تاریخ انتشار:
طلاب باید در سخنرانی‌ها و منبر مساجد مردم را نسبت به منکرات آگاه کرده و خود الگویی حقیقی مردم باشند، تا مردم حرف آن‌ها را پذیرفته و از منکرات دوری کنند.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی امروز در دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام جواد(ع) نیشابور، با اشاره به اهمیت و جایگاه علما در پیشگاه خدای متعال، گفتند: استعدادهای انسان نیازمند به پرورش و آموزش داشته و باید با تحصیل علم در نوجوانی و جوانی خود را به جایگاه تقرب به خداوند رساند.

معظم له انجام امربه‌معروف را با در نظر گرفتن همه شرایط از دیگر الزامات منش طلبگی معرفی کردند و خاطر نشان ساختند: قبل از هر امربه‌معروفی باید خود عمل کنند آن باشیم و نمی‌توانیم بدون عمل مردم را مجبور به انجام کاری کنیم و این نیازمند تهذیب نفس در دوران طلبگی و نوجوانی و جوانی است.

ایشان منبر را جایگاه نهی مردم از منکرات عنوان کردند و گفتند: طلاب باید در سخنرانی‌ها و منبر مساجد مردم را نسبت به منکرات آگاه کرده و خود الگویی حقیقی مردم باشند تا مردم حرف آن‌ها را پذیرفته و از منکرات دوری کنند.

معظم له دعوت مردم را به برپایی نماز جماعت یکی از الزامات برنامه‌های طلاب عنوان کردند و ابراز داشتند: طلاب علوم دینی نباید نمازی را فردی بخوانند و با حضور در مساجد و اقامه نماز جماعت و دعوت مردم برای حضور در نماز جماعت باید در اشاعه این فرهنگی دینی در جامعه پیش‌قدم باشند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر اهمیت پرداخت زکات بیان کردند: زکات تسویه کننده مال و جان از ناپاکی‌ها بوده و شامل همه اموال  شده و باید به آن به‌عنوان حق‌الناس نگاه شود، طلاب علوم دینی با پرداخت زکات و دعوت مردم به انجام این فریضه مهم دینی – اجتماعی باید در پالایش جامعه نقش مهمی داشته باشند.

ایشان با ابراز ناخرسندی از توجه بیش‌ازاندازه جوانان و نوجوانان به سرگرمی‌های بی‌نتیجه، خاطرنشان کردند: دوران نوجوانی و جوانانی بهترین زمان برای کسب علم و دانش بوده و باید بیشترین بهره را از این دوران ببرید، کسانی که وارد راه طلبگی می‌شوند باید بیشتر از دیگران به این موضوع اهمیت داده و بدانند رسیدن به جایگاه مرجعیت نیازمند تلاش و تحصیل علم شبانه‌روزی است.

ایشان راه طلبگی را راه انبیا و اولیایی خداوند معرفی کردند و افزودند: کسانی که می‌خواهند وارد این راه شوند، باید بدانند این مسیر راه سخت و پرمشقتی است و نیازمند تلاش شبانه‌روزی بوده و باید از تعلقات دنیوی خود بگذرند تا به موفقیت برسند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.