حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تبیین کرد:

ضرورت توجه بیشتر مبلغان به تفسیر قرآن در تبلیغ

تاریخ انتشار:
رییس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به مبلغان گفت: تصمیم بگیرید که در تبلیغ دین، تفسیر قرآن بگویید و مطالب را روان بیان کنید و از پیچیده سخن گفتن پرهیز کنید.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در «همایش بزرگ مبلغان رمضان » ویژه مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان که به همت معاونت فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، درباره کم توجهی نسبت به قرآن کریم اظهار داشت: قطعا پیامبر گرامی اسلام(ص) از ما به خاطر کم توجهی به قرآن شکایت خواهند کرد.
وی آسیب های اجتماعی را ثمره بی اعتنایی به قرآن دانست و گفت: چرا امروز در قم ششصد درس خارج برگزار می شود و کسی نمی داند چند درس تفسیر قرآن در حال برگزاری است؟ قرآن شب قدر نازل شده، چه مقدار از این شب به قرآن تعلق دارد؟ مقصر کیست؟ نسبت به قرآن بی اعتنایی کردیم و دچار آسیب های اجتماعی شدیم.
رییس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به مبلغان تصریح کرد: فقرمان به خاطر پشت کردن به قرآن است. منتظر هیچ سازمان و نهادی برای پرداختن به قرآن نباشید، خودتان برنامه ریزی کنید و تصمیم بگیرید.
وی گفت: برخی روی منبر درباره خواب سخنرانی می کنند که این مسأله یا دروغ است و یا یک هفتادم وحی است اما قرآن که صد در صد وحی است را برای مردم نگفتیم.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بر تفسیر روان قرآن تأکید و تصریح کرد: نسبت به قرآن مورد شکایت هستیم مگر اینکه توبه کنیم. برای مردم تفسیر بگویید و مطالب را روان بگویید و از پیچیده سخن گفتن پرهیز کنید.
وی ضمن بیان سؤالی مبنی بر این که چرا بر روی منبر از قرآن صحبت نمی کنید؟ گفت: تصمیم بگیرید که در تبلیغ دین، تفسیر بگویید. اگر خواستید که درباره انقلاب اسلامی و سیاست هم سخن بگویید، با تکیه بر قرآن سخنرانی کنید.
رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که تبلیغ دین رحمت است، به بیان نکاتی خطاب به مبلغان پرداخت و گفت: سوره های کوچک را معنا کنید که سریع تر بتوانید مطالب ارائه شده را جمع کنید، از قصه ها شروع کنید که جاذبه داشته باشد، بر روی منبر داد نزنید و مواظب رفتارتان باشید.
وی با بیان این که گاهی یک حرکت و کردار مبلّغ اثر تبلیغ را از بین می برد، گفت: مبلغ خوب سه ویژگی دارد: از مردم باشد، در مردم باشد و با مردم باشد.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: در منبر با توجه به نیاز مخاطب آیات مرتبط را تفسیر کنید و از بیان تفسیر غیر مرتبط با مخاطب پرهیز کنید. دوره های مهارت کلاسداری را بگذرانید. تبلیغ چهره به چهره را فراموش نکنید، چرا که اثرات زیادی دارد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.