وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

چاپ ۳۸ هزار عنوان کتاب در زمینه قرآن طی ۴۰ سال گذشته/ اجرای طرح تلاوت در حدود ۳۰ هزار مسجد

تاریخ انتشار:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: طی ۴۰ سال گذشته در حوزه تولید و اندیشه قرآن ۳۸ هزار عنوان کتاب چاپ شد که ۱۶ هزار آن در زمینه علوم قرآنی و ۹ هزار نیز در زمینه تفسیر بود.
سیدعباس صالحی

به گزارش بلاغ به نقل از خبرگزاری حوزه، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن که شامگاه شنبه در سالن یاس مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته در حیطه قرآن خدمات قابل توجه و ارزنده ای انجام داده است.
وی افزود: طی 40 سال گذشته در حوزه تولید و اندیشه قرآن 38 هزار عنوان کتاب چاپ شد که 16 هزار آن در زمینه علوم قرآنی و 9 هزار نیز در زمینه تفسیر بود. این میزان غیر قابل مقایسه با زمان پیش از انقلاب است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: اکنون چندین هزار مؤسسه در کشور داریم که در حوزه قرآن تلاش مؤثری دارند و حضور این تعداد مؤسسه قرآنی نشانگر تکاپویی در این زمینه است. در کشور جریان مردمی قرآن گرایی و قرآن گستری جریان مشهود و غیر قابل انکاری است.
وی افزود: در سطح کشور مسابقات قرآنی مختلفی برگزار می شود که سالانه چند صد نفر در بیش از 10 رشته شرکت می کنند و مهم ترین آن ها مسابقات بین المللی قرآن کریم است و این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.
صالحی با تأکید بر این که اکنون ارتباط جامعه ایرانی با فضای قرآن قابل مقایسه با پیش از انقلاب و صدهای گذشته نیست و نخواهد بود، گفت: حدود 400 سایت و 500 نرم افزار در عرصه قرآن فعالیت می کند.
وی یادآور شد: همچنین اکنون طرح تلاوت در حدود 30 هزار مسجد برگزار می شود. خدمات قرآنی جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته حتی قابل مقایسه با سده های اخیر نیست.
صالحی در ادامه سخنان خود درباره نمایشگاه بین المللی قرآن نیز خاطرنشان کرد: نمایشگاه فرصت های خوبی برای اتفاقات قرآنی فراهم کرده و می کند. این نمایشگاه منحصر به تهران نیست و در استان های دیگر نیز برپا می شود.
وی تصریح کرد: نمایشگاه زمینه ارتباط مردم با قرآن را فراهم می کند. همچنین عرضه محصولات جدید نیز از برکات دیگر نمایشگاه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزار کنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن تقدیر و تشکر کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار قرآن است، به همین دلیل کارهایی که تاکنون صورت گرفته کم نیست، ولی کافی هم نیست.
صالحی در پایان گفت: کارنامه جمهوری اسلامی ایران در زمینه قرآن کارنامه درخشانی بوده و باعث افتخار است، ولی باید در زمینه نظریه پردازی نیز عمیق عمل کنیم. همانگونه که در حفظ و قرائت باید پیشگام باشیم باید در زمینه نظریه پردازی نیز پیشتازتر باشیم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.