بهترین اعمال ماه مبارک رمضان/ چه کنیم تا از فتنه‌های شیطان در امان باشیم؟

تاریخ انتشار:
کارشناس دینی تلاوت قرآن را بهترین اعمال ماه رمضان بیان کرد و گفت: انسان با تمسک به قرآن از فتنه‌های شیطان در امان می‌ماند.
حجت الاسلام حسینی قمی

به گزارش بلاغ به نقل از شبستان حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی کارشناس دینی، شب گذشته به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد الهادی تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ما باید شاکر خداوند باشیم که به شهر الله رسیدیم.

وی افزود: رمضان ماه رحمت است و اگر انسان بخواهد یک حدیث در وصف این ماه بیان کند می‌تواند به کلام رسول خداوند که فرمودند: کسی فقط یک روز از ماه رمضان را روزه بگیرد اگر خداوند همه زمین را به او پاداش بدهد هنوز پاداش عملش را به طور کامل نداده است؛ اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گرفتن روزه و تلاوت قرآن را بهترین اعمال ماه رمضان بیان کرد و اظهار داشت: طبق صریح روایات؛ هر روز و ساعت از ماه رمضان خداوند هزاران هزار بندگانی را که مستحق عذاب هستند از رحمت خویش از عذاب جهنم نجات می‌دهد.

کارشناس دینی ادامه داد: صدقه دادن به فقرا، افطاری دادن، مواظبت از زبان، احترام به بزرگترها، نیکو کردن اخلاق، ادا کردن حق الله و حق الناس و نریختن آبروی انسان مسلمان از بهترین اعمال در ماه رمضان به شمار می‌رود.

وی درباره توبه کردن گفت: انسان با توبه کردن باید زمینه انجام گناه را از بین ببرد تا دیگر با اطاعت از هوای نفسانی مرتکب معصیت نشود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه شیطان دشمن قسم خورده انسان است برهمین اساس از هر راهی اقدام به گمراه ساختن انسان‌ها می‌کند، عنوان کرد: انسان نمی‌تواند به تصور اینکه در ماه رمضان قرار دارد پس دیگر شیطان او را رها می‌کند از شیطان غافل شود شیطان حتی حضرت موسی(ع) را در میقات و حضرت آدم(ع) را در بهشت رها نکرد تا بتواند آنان را گمراه کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیطان دعوت کننده به معصیت است و این انسان است که با اراده خود معصیت می‌کند، گفت: انسان اگر اراده کند می‌تواند دعوت شیطان را اجابت نکند بنابراین در قیامت هیچ دلیلی از انسان گناهکار پذیرفته نیست.

وی خلوت کردن با نامحرم، داشتن زندگی مجردی و دوست ناباب را از زمینه‌های تسلط شیطان بر انسان دانست و خاطرنشان کرد: انسان باید همه زمینه‌های نفوذ را ببندد متاسفانه عادی سازی رابطه دو نامحرم در برخی برنامه‌های تلوزیونی عاملی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی و یا افزایش زندگی فردی در جامعه که با تبعیت از سبک زندگی غربی صورت می‌پذیرد از عوامل نفوذ شیطان به شمار می‌رود.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.