ماموریت های مهم سفیران هدایت در موسم ضیافت الهی

تاریخ انتشار:
روحانیون اعزامی ویژه ماه مبارک رمضان در صورتی که با ادبیات روز به تبلیغ بپردازند، کلام آنها می تواند در بین مردم جالب و جذاب باشد.
مبلغان ماه رمضان

به گزارش بلاغ به نقل از حوزه در بیرجند، نسیم فضای معنوی و قرآنی ضیافت الله در بین مومنین طنین انداز شده که این فضا، با حضور سفیران رحمت رنگ و عطر معنوی خاصی به خود گرفته است، تبلیغ دین خصوصادر ماه رمضان یک تکلیف و ضرورت است، ‌از این رو چند تن از امامان جمعه در این گزارش نقش طلاب اعزامی در ماه مبارک رمضان، در راستای ترویج تفکر اسلامی را بی بدیل و خطیر دانستند و از سفیران دین خواستند تا مخاطب شناس باشند.
حجت الاسلام و السلمین محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند، با بیان این که روحانیون به خاطر آشنایی با معارف دین از وظایف خطیری برخوردارند، اظهار کرد: بیش ترین نقش هر روحانی همان ترویج تفکر ناب محمدی است.
امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: روحانیون اعزامی ویژه ماه مبارک رمضان در صورتی که با ادبیات روز به تبلیغ بپردازند، کلام آنها می تواند در بین مردم جالب و جذاب باشد.

اساس تبلیغات درست، روشنگری، بصیرت افزایی و تبیین گری باشد
حجت الاسلام مختاری با بیان این که مطمئنا، دین اسلام، حق است، افزود: مبانی دین اسلام را باید به مردم منتقل کرد تا پایه های اسلام در جامعه، مستحکم و قوی شود.
وی یادآور شد: روحانیون اعزامی می بایست، روشنگری، بصیرت افزایی و تبیین گری را اساس تبلیغات درست خود بدانند، تا بتوانند وظیفه اصلی خود را به درستی انجام دهند.

روحانیون، سردمداران حق در تاریخ
حجت الاسلام مصیب خزاعی امام جمعه قهستان در گفت و گویی، اظهار کرد: نقش طلاب در تبلیغ و اطلاع رسانی، بی بدیل است، چراکه همواره می توان از شغل آنها به عنوان شغل انبیاء نام برد.
وی با بیان این که طلاب علوم دینی در ماه رمضان وظفیه خطیری را به عهده دارند، گفت: مبلغان می بایست همه جنبه های عدالت و وحدت را در نظر داشته باشند و حرفی بدون سند و دلیل برای مردم بیان نکنند.
امام جمعه قهستان، مبلغان دین را سفیران هدایت و دین اسلام برشمرد و افزود: نقش روحانیون در زمان های مختلف مانند انقلاب اسلامی، مشروطه، قیام تنباکو و نهضت امام خمینی(ره) بر کسی پوشیده نیست و همواره روحانیون سردمداران جنبش و تظاهرات بر علیه باطل بوده اند.
حجت الاسلام خزاعی یادآور شد: اگر هم اکنون زلزله های سیاسی ای در مصر، یمن، بحرین، نیجریه و لبنان به وجود آمده و این که پایه های حکومت های جور و ستم به لرزه افتاده، فقط به خاطر تبیین گری روحانیت بوده است.
وی از طلاب اعزامی به مناطق مختلف در ایام ماه مبارک رمضان خواست تا با توجه به نیاز روز جامعه و از متون دینی مطلبی را عنوان کرده و هم این که در سطح درک و فهم جامعه و مردم سخنی را بیان کنند.

مبلغان دین، عامل به گفته هایشان باشند
امام جمعه قهستان افزود: مبلغان باید خودشان عامل به حرف ها و گفته هایشان باشند، تا تبلیغ و گفته هایشان در مردم تاثیر گذار باشد.
حجت الاسلام خزاعی با بیان این که خراسان جنوبی استانی ترکیبی از جامعه شیعه و سنی است، اضافه کرد: مبلغان و روحانیون باید از موضوعات تفرقه برانگیز اجتناب کرده و تا می توانند وحدت این جامعه را بیشترکنند تا گزندی از جانب دشمن به ما نرسد.
وی اساس کار اسلام را تبلیغ و رساندن حقایق دین به مردم دانست و اظهار کرد: حقایق در هر جامعه ای باید برای مردم روشن شود، تا آنها بتوانند راه درست را انتخاب کنند.

مبلغان دین، احساس تکلیف الهی داشته باشند
امام جمعه قهستان تصریح کرد: مبلغان اعزامی باید در راه تبلیغ و اطلاع رسانی احساس تکلیف الهی داشته باشند و آن را وظیفه ای خطیر بدانند؛ چراکه سخنانشان در راه دین و حق است.
حجت الاسلام خزاعی دین اسلام را دین حق برشمرد و یادآور شد: کسانی که می خواهند دین را تبلیغ کنند، باید عین مطالب را بیان کنند و جایی که لازم باشد، به تفسیر و تفهیم آن بپردازند.
وی گفت: عین مطالب را بیان کردن، کار خوبی است، ولی این که تنها مطالب گفته شود و تفهیمی نشود، کار درستی نیست.

مبلغان نیازسنجی کنند
امام جمعه قهستان ادامه داد: مستند و با دلیل حرف زدن مهم است و مبلغان به هیچ عنوان نباید نظر شخصی خود را در مطلبی بیان کنند.
حجت الاسلام خزاعی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه به صورت تخصصی در مباحث تبلیغ، ادیان و مذاهب، پاسخ به شبهات وهابیت، رجال و درایه وارد شده، که به نظر می رسد، طلاب می توانند در این خصوص وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.
وی از مبلغان اعزامی خواست تا برای بیان مطالب خود مخاطب شناسی و نیاز سنجی داشته باشند، تا مخاطب بتواند از مطالب ارائه شده به درستی استفاده کند.
وی وظیفه اول و ذاتی یک طلبه را تبلیغ دین دانست و گفت: طلبه ها در خصوص مباحث دینی اول باید خودسازی کزده و دوم در راستای تبیین گری گام بردارند.
امام جمعه قهستان با بیان اینکه علما چراغ های هدایت هستند، افزود: مبلغان دین باید در راستای حقایق دین روشنگری کنند.

روحانیون در ماه رمضان بیش تر بر وظایف خود واقف باشند
حجت الاسلام احمد نجمی پور امام جمعه سرایان در گفتگویی در بیرجند، اظهار کرد: وظیفه همه انبیاء الهی ابلاغ دین، توحید و نبوت بوده و هم اکنون باید این نقش را سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یعنی روحانیون به بهترین وجه انجام دهند.
حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه تبلیغ دین وظیفه هر روحانی است، اضافه کرد: لذا ماه رمضان که ماه پر برکتی است، انتظار می رود، روحانیون بیش تر به وظایف خود واقف باشند.
وی آداب ورود به ماه رمضان را مهم برشمرد و یادآور شد: یکی از این آداب عبودیت است، که به معنی سختی و گرفتاری است.

وظیفه سربازان امام زمان(عج)، تبیین زیبایی های دین است
امام جمعه سرایان خاطرنشان کرد: روزه، گرفتن و نماز خواندن سخت است، اما راه نجات انسان نیز این دو است.
وی وظیفه شاگردان امام صادق(علیه السلام) و سربازان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را تبیین زیبایی های دین برای مردم دانست و گفت: وظیفه روحانیون و عالمان دین در این خصوص بس سنگین و خطیر است.
امام جمعه سرایان، تصریح کرد: مبلغان و عالمان دین باید همواره دو بال دین یعنی بال توکل و توسل را بین مردم تقویت کنند.

روحانیون اعزامی برای تبلیغ دین در ماه رمضان، بر اصول مشترک دین تاکید داشته باشند
حجت الاسلام نجمی پور افزود: وحدت جامعه شیعه و سنی به شعار نیست، لذا روحانیون اعزامی برای ترویج دین، باید اصول مشترک دین را تاکید کنند تا موجبات تفرقه را به وجود نیاورند.
وی از طلبه ها و روحانیون اعزامی به مناطق مختلف خراسان جنوبی، خواست تا بر اساس نیاز مخاطب مطالب را بیان کنند.
امام جمعه سرایان خاطرنشان کرد: مخاطب شناسی در سخنرانی های مذهبی مهم است و روحانیون همچنین باید ارتباط تنگاتنگی را با نسل جوان ایجاد کزده، آنها را از خود بدانند و در رفع مسائل آنها گام بردارند.
گفتنی است، امسال بیش از ۱۰۸۰ نفر مبلغ اعم از روحانیان مستقر و بومی و اعزامی در ماه مبارک رمضان فعالیت تبلیغی خواهند داشت.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.