به همت اداره کل امور تبلیغی:

نشست توجیهی آموزشی مبلغان اعزامی طرح اوقات فراغت تابستان و بشیران جوان

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام روستاآزاد: مبلغان باید نسبت به بیمه کردن دانش آموزان شرکت کننده در اردوها ، اهتمام ویژه ای داشته باشند.
شست توجیهی آموزشی مبلغان اعزامی طرح اوقات فراغت تابستان و بشیران جوان

به گزارش خبرنگار بلاغ، نشست توجیهی آموزشی مبلغان اعزامی طرح اوقات فراغت تابستان و بشیران جوان که در هفته گذشته درجمع بیش از ۳۰۰ نفر از مبلغان در مرکز همایش های غدیر با حضور معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مديركل امور تبليغی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبليغات اسلامي برگزار شد.
در ابتدای این نشست حجت الاسلام روستاآزاد گفت: تابستان فرصت بسیار مناسبی است برای گسترش باور های دینی برای مخاطبان، به ویژه به جهت آسیب های اجتماعی ای که وجود دارد، مبلغان باید نهایت سعی و تلاش را در این فرصت پیش رو داشته باشند.
حجت الاسلام روستاآزاد در خصوص فعالیت های فرهنگی بیان کرد: گاهی اوقات خواسته یا ناخواسته حالت یأس و دلسردی هم برای من و هم برای شما که درگیر هستید، به وجود می آید ، طبق آیه شریفه ۲۱۴ سوره مبارکه بقره، گاهی اوقات اتفاقات پیرامونی آنقدر مهم و سنگین می شود که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیز منتظر یاری پروردگار می شود و می فرماید: متی نصر الله؛ معلوم می شود که پیامبر هم بر اثر سختی و مشکلات پیرامون خودش، منتظر یاری خداوند می شود، پس ما هم نباید از عوامل دلگرم کننده غافل باشیم.
وی در پایان نسبت به بیمه ی دانش آموزان برای مبلغان تذکر داد و گفت: مبلغان باید نسبت به بیمه کردن دانش آموزان شرکت کننده در اردوها ، اهتمام ویژه ای داشته باشند.
در ادامه حجت الاسلام کمال بیان کرد: این که می گوییم یکی از فرصت های مهم تبلیغی، ماه رمضان و محرم است، شاید ما نتوانیم آن گونه که باید و شاید به وظایفی که بر عهده ماست جامه عمل بپوشانیم و علت آن ضیق وقت است که ما نمی توانیم بسیاری از دانش ها را به مردم بیاموزیم، اما در تابستان فرصت بسیار خوبی است برای تبلیغ دین.
در ادامه حجت الاسلام روحی در مورد نحوه ی استفاده از ره توشه تابستان گفت: در کنار این که گروه های تبلیغی، صرفا کار تبلیغی انجام می دهند علاوه بر این باید کار دانش آموزی هم انجام دهند.
کارشناس تبلیغی اظهار داشت: ما مروجان اسلام ناب محمدی و نماینده ی شیعه ی انقلابی هستیم، لذا باید همیشه در مجامع دانش آموزی، نمود داشته باشیم و خط نورانی اهل بیت(علیهم السلام) را نشان دهیم.
وی افزود: حضور مبلغ در کنار دانش آموز باید خاصیت شفابخشی در مقام عمل داشته باشد و مستمع را به حرکت و ایجاد تغییر وادار نماید؛ همچنین حضور در جلسات دانش آموزی، تابستان فرصتی محدود و طلایی برای تبلیغ در قشر آینده ساز است، لذا باید موضوعی انتخاب شود که بتوان مباحث فرعی و مورد ابتلای دانش آموز را به آن گره زد.
در آخر حجت الاسلام مرتضی حاجیانی، کارشناس شبکه های اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: اینترنت دریچه ای جدید از ارتباطات است و موثر در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی و نظامی است و روز مره ی همه افراد جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.
معاون آموزش مرکز تخصصی تبلیغ در رسانه های نوین در یک فایل از آسیب های اینترنت، راهکار ها و فرصت ها صحبت کرده است.
 

فایل آموزشی آسیب های فضای مجازی

 

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.