گروه تبلیغی کوثر نور در گفتگو با بلاغ

ایجاد پایگاه های علمی و فرهنگی در مساجد جهت هدایت فکری دانش آموزان

تاریخ انتشار:
سر گروه تبلیغی کوثر نور گفت:هدف از تبلیغ در ماه مبارک رمضان و تابستان، جذب قشر نوجوان و جوان می باشد که تا به امروز استقبال خوبی همراه داشته است.
کروه تبلیغی کوثر نور

حجت الاسلام محمد صادق قاسمی، سر گروه تبلیغی کوثر نور، از گروه های فعال معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار بلاغ  بیان کرد: گروه تبلیغی کوثر نور که از سال 93 تشکیل شده و در سال 94 در دفتر تبلیغات به صورت رسمی ثبت شده، از همان سال اول در ایام تبلیغی از جمله دهه محرم و ماه مبارک رمضان به منطقه اردبیل اعزام شده است، در حال حاظر اعضای گروه 40 نفر از طلاب اردبیل مقیم قم می باشند. فعالیت این گروه در ایام تبلیغی اعزام، از جمله ماه مبارک رمضان و تابستان در اردبیل می باشد، که  تابستان ادامه فعالیت های ماه مبارک رمضان را انجام میدهند.
قاسمی افزود: در ماه مبارک رمضان امسال سه فعالیت انجام شد:
اول) طرح کلاس داری، مربی گری کودک و نوجوان، که با تدریس حجت الاسلام نجفی شکل گرفت که بیش از 70 نفر از طلبه های خواهر و برادر اردبیل در آن شرکت کردند.
دوم) طرح رفقای مسجدی، با همکاری 25 مسجد صورت گرفت، دوستان در مساجد حضور پیدا می کردند و حلقه هایی با موضوعات احکام، معارف های دینی و اخلاقی شکل گرفته شد؛ در این طرح ویژه برنامه ها از جمله اخر هفته ها به امام زاده میرفتیم و در آن جا فعالیت میکردیم و جام فوتبال بین مساجد برگزار شد.
سوم) طرح محراب سبز، هدف از این طرح:
1- فراهم کردن امكان اقامه ی نماز اول وقت و جماعت برای کسانی که پاسی از شب را جهت تفریح در فضای پارک حضور دارند.
2- فراهم کردن امكان حضور مسئولین استان وشهر اردبیل در مراکز تفریحی توریستی جهت مشاهده مستقیم فرصتها و برقراری ارتباط با عامه مردم.
3- ایجاد امنیت اخلاقی در محیط های تفریحی با اقامه شعائر و گردهم آیی نمازگزاران.
4- تشویق خانواده های مذهبی جهت حضور پر رنگ و متین در مراکز تفریحی و عدم نگرانی از آلودگی های محیط.
5- ایجاد محیط نا امن برای اراذل واوباش و مزاحمین نوامیس مردم و پرهیز دادن آنها از لودگی ومزاحمت. حداقل در ساعات (حضور روحانی) تا پایان برنامه.
6- تبلیغ چهره به چهره با حضور فعال روحانی در مجامع تفریحی جوانان و پاسخ به شبهات آنان.
7- احیاء شعائر الهی در مراکزی که زمینه ی بروز مفاسد اجتماعی وجود دارد وتبلیغ فرهنگ ارزشی مردم اردبیل.
8- ترویج فرهنگ و اندیشه ی دینی با عرضه ی محصولات سالم و ارزشمند فرهنگی در قالب هدیه ازطرف روحانی.
9- ایجاد محیطی امن و با نشاط با محتوای معارف دینی برای خانواده ها و مخصوصا کودکان و نوجوانان.
وی گفت: به خاطر مشکلات تبلیغ انفرادی بعد از چند سال تبلیغ در اردبیل با جمعی از دوستان تصمیم گرفتیم که گروه تبلیغی تشکیل داده و در زمینه تبلیغ تأثیر خوبی داشته و برنامه های متنوعی در سطح شهر و مدارس شهر داشته باشیم.
سر گروه تبلیغی کوثر نور هدف از این نوع فعالیت را این طور بیا ن کرد: جذب قشر نوجوان و جوان می باشد که به همین خاطر در اوایل به مدارس شهر، مبلغ اعزام میکرد که امسال هم در راستای این هدف طرح رفقای مسجدی که طرحی مخصوص نوجوانان و جوانان در مساجد حاشیه شهر می باشد شروع شد که با استقبال خوبی همراه بود.
محمد صادق قاسمی درباره همایت های  دفتر تبلیغات اسلامی گفت: برای پیشبرد برنامه های گروه سازمانهای مختلف از جمله سازمان تبلیغات استان اردبیل و امام جمعه محترم اردبیل و اوقاف اردبیل و همچنین در اجرای این طرح ها و اعزام گروه به منطقه، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم همکاری خوبی داشته اند که نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.