حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی طباطبایی:

امروزه تکنولوژی پیشرفت کرده و مخاطب از ما انتظار این را دارد که با تکنولوژی همراه باشیم

تاریخ انتشار:
مدیر مؤسسه جامعه القرآن کریم گفت: خداوند متعال به بندگان نعمتها و استعدادهای فراوانی داده است در قبال این نعمتها و استعدادها مسئول هستیم.
دوره آموزشی کارآفرینی قرآنی

به گزارش خبرنگار بلاغ، مدیر مؤسسه جامعه القرآن کریم، در دوره آموزشی کار آفرینی قرآنی که در این هفته درجمع بیش از صد نفر از مبلغان در مرکز پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: مبلغ باید ایده های خود را بروز کند، امروزه تکنولوژی پیشرفت کرده و مخاطب از ما انتظار این را دارد که با تکنولوژی هم راه باشیم.
حجت الاسلام طباطبایی افزود: خداوند متعال به بندگان نعمتها و استعدادهای فراوانی داده است در قبال این نعمتها و استعدادها مسئول هستیم و از انسان در قیامت سؤال می شود که با این نعمتهایی که به شما داده شده چه فعالیتی کرده اید.
وی اظهار داشت: انسان باید بررسی کند نیازهای پیرامون خودش را که اطرافیانش امروزه چه نیاز هایی را دارند و وقتی بررسی تمام شد باید مشورت کند، وقتی این مراحل انجام شد، خداوند بهترین روش را به ذهن انسان الهام میکند، تا زمانی ورود نکرده و تفکر نکرده باشد الهامی هم صورت نمی گیرد.
مدیر مؤسسه جامعه القرآن کریم گفت: نیت یک مبلغ باید نشر اسلام و برای خدا باشد، اگر این طور باشد خداوند این امر را پخش می کند و مبلغ اسلام می شود، اگر انسان از اول نیت، به فکر مادیات باشد این خوب نیست و برازنده ی یک مبلغ دین نیست.
وی افزود: ملاک در طلبگی این است که خود را باید نفاع بدانیم و آن عالمی که در خانه می نشیند هیچ نفعی برای مسلمان ها ندارد، یک عالم و مبلغ نباید گوشه نشین باشد.
حجت الاسلام طباطبایی خاطر نشان کرد: در آخرالزمان آموزش قرآن سخت می شود و اکثرا دنبال باطل می روند و آن هایی که دنبال قرآن می روند قصدش خدایی نیست، انسان باید سعی کند اگر تمام جامعه هم دنبال باطل رفت، خلاف آنها حرکت کند.
در ادامه مدیر عامل صندوق کریمه ی اهل البیت (س)، دکتر علیرضا باباخان گفت: بهترین ویژگی این دوره این است، اگر مبلغ ایده ای دارد ما آن ایده را بررسی متعدد می کنیم، اگر قابلیت تولید اولیه داشته باشد بودجه در اختیار آن قرار می گیرد که تولید شود.
دکتر علیرضا باباخان بیان کرد: اگر ایده به اندازه کافی به رشد و بلوغ رسیده باشد، سرمایه گذار دنبال شما می آید نه شما دنبال سرمایه گذار.
وی گفت: یکی از راه های استرالژی های مؤثر برای فروش محصول، برنامه ریزی گام به گام برای ورود به بازار است، با توجه به این که شرکت های فرهنگی توان تبلیغاتی اندکی دارند و مردم نیز به آسانی به محصولات فرهنگی اعتماد نمی نمایند، راهبرد توسعه بازار گام به گام می باسیت اتخاذ شود؛ بدین ترتیب که مشتریان اولیه شناسایی شده و در گام بعد، گوشه های بازار احصاء شوند و پس از جلب نظر مساعد این گروه ها، به صورت خودکار زمینه لازم برای ورود گسترده تر به بازارهای بزرگ نیز فراهم می شود.
سپس حجت الاسلام نطاق، دبیر اجرایی دوره کارآفرینی طلیعه قرآنی در ادامه افزود: هدف اصلی از برگزاری این دوره همایت از ایده های خلاق و نوآورانه در عرصه های قرآنی، تا تولید محصولات اولیه است.
وی بیان کرد: در این دوره به چهار مرحله خلاصه میشود:
1) بتوانیم علاقه مندان در این عرصه  بر اساس آن تجربه ای که داشتن خلع ها و نیازهای این عرصه را بگویند.
2)متناسب با آن ایده پردازی کند.
3)پرورش و پردازی آن ایده که دارد.
4)تولید محصول اولیه
 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.