مسئول اعتقادی مؤسسات قرآنی در استان قم:

مدیر موفق کسی است که خطر پذیری عالمانه و آینده نگری در او وجود داشته باشد

تاریخ انتشار:
حبیب الله عزیزی گفت: مدیر موفق کسی است که خطر پذیری عالمانه و آینده نگری در او وجود داشته باشد در این صورت از حداقل امکانات حداکثر بهره برداری را دارد.

به گزارش خبرنگار بلاغ،حبیب الله عزیزی مسئول اعتقادی مؤسسات قرآنی  استان قم، در دوره آموزشی کارآفرینی قرآنی که هفته ی گذشته در جمع بیش از صد نفر از مبلغان دینی در سالن همایش رضوان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: مدیر موفق کسی است که خطر پذیری عالمانه و آینده نگری در آن وجود داشته باشد در این صورت از حداقل امکانات حداکثر بهره برداری را دارد.
عزیزی با اشاره به این که قم، از لحاظ کمیت و کیفیت رتبه ی اول حفّاظ را دارد گفت: بطور طبیعی از جایگاه قم این انتظار می رود که حرف هایی نو برای گفتن داشته باشد.
وی بیان کرد: امروزه باید اقتصاد مقاومتی، با سبک زندگی اسلامی مقاوم شود و در کنار آن، کالای ایرانی ترویج پیدا کند و تفکرات ناب اسلامی را که بر گرفته از معانی قرآن و معارف اهل البیت(س) است را به ظهور حضرت(ع) متصل کند و بتواند قدم های بزرگی را در این مسیر بردارد.
مسئول اعتقادی مؤسسات قرآنی در استان قم، با تاکید بر اینکه مدیر، جسارت و خطرپذیری  روی آن پروژه ای که پیش رو دارد را باید داشته باشد اظهار کرد: وقتی مدیر این گونه وارد میدان شود موفق و سربلند می شود.
وی افزود: مدیر قرآنی ما باید آن قدر طرح و پروژه ای که پیش رو دارد را بررسی متعدد کند، تا آن طرح کامل شود و به بلوغ رسد، که جرأت پیدا کند آن را در میدان عرصه کند و به دنبال آن منابع اولیه تولید شود.
عزیزی در اختیار داشتن بودجه را از اول کار مهم ندانست وگفت: برای راه اندازی یک پروژه لازم نیست از اول کار بودجه در اختیار قرار داشته باشد، تا بتوان تولید سرمایه کرد، وقتی مدیر نشان دهد که پروژه ای که در اختیار دارد واقعا ارزشمند است، قطعا عده ای مشتاق به کمک کردن هستند.
در ادامه مدیر عامل صندوق کریمه ی اهل البیت (س)، درباره مسأله ی ایده یابی اظهار داشت: ایده یابی به سه صورت شکل می گیرد:
1) شناسایی مسئله: مسئله و چالش را که قصد دارید حل کنید، بنویسید.
2) نوشتن مسئله: در قالب یک عبارت سؤالی، مسئله و چالشتان را مطرح کنید.
3) یافتن ایده: با استفاده از تجربیات قبلی یا به شکل خلاقانه، اقدام به ارائه راهکار پیشنهادی خود کنید.
وی افزود: ارزشمند ترین ایده ها، آموزش قرآن به کودکان،داستان های قرآنی، شبیه سازی سبک زندگی قرآنی، داستان های ویژه ی معجزات قرآن و...می باشد.
علیرضا باباخان با اشاره به این که منابع اطراف ما بسیار مهم است گفت: از جمله منابع، منابع ارتباطی، منابع ساختاری، منابع انسانی و...می باشد که باید آن ها را بررسی کرد.
وی در پایان افزود: یک ایده پردازد، باید از عجله پرهیز کند، اگر عجله صورت بگیرد در پروژه که پیش رو دارد به شکست مواجه می شود.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.