به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

مسابقه و اختتامیه دوره کارآفرینی طلیعه قرآنی برگزار شد

تاریخ انتشار:
مسابقه و اختتامیه دوره کارآفرینی طلیعه قرآنی با حضور مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و همچنین مؤسسه جامعه القران و صندوق کریمه اهل البیت علیه السلام برگزار شد
اختتامیه دوره طلیعه قرآنی

به گزارش خبرنگار بلاغ، مسابقه و اختتامیه دوره کارآفرینی طلیعه قرآنی، با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید روستاآزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اباذر جعفری مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی و همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی طباطبایی رئیس مؤسسه جامعه القران و علیرضا باباخان مدیر صندوق کریمه اهل البیت علیهم السلام صبح دیروز در سالن رضوان دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
در این اختتامیه مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی، اباذر جعفری، بعد از گزارشی از اولین دوره کارآفرینی قرآنی، بیان داشت: حوزه قرآن یکی از حوزه های ارزشمندی است که مردم به جهت علاقه دینی که دارند در عین حال فعالیت هایی که صورت می‌گیرد شاید خلاقیتش نسبت به برخی از حوزه های دیگر کمتر باشد به همین جهت دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری گروه های تبلیغی و همچنین برخی ازمؤسسات به دنبال این بودن که بتوانند در حوزه خلاقیت های قرآنی و ایده پردازی نقش مهمی داشته باشند.
در ادامه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ویژگی های یک استارت آپ موفق را نام برد و گفت:یک استارت آپ موفق  و یک ایده پرداز باید برخوردار از ویژگی های خاصی باشد.
حجت الاسلام قطبی اولین ویژگی یک استارت آپ موفق را «تمایز» دانست و گفت: ایده حتما باید برخوردار از تمایز در قابلیت ها، ظرفیت ها و... باشد؛ بزرگ ترین قدرتی که امروزه در جامعه وجود دارد تمایز است، اگر هسته ی فناوری بتواند بر روی نقطه های تمایز حرکت کند و امتیازات  خودش را نشان دهد می تواند سرشاخه هایی از موفقیت را در خودش کسب کند.
وی دومین ویژگی یک استارت آپ را تنوع دانست و بیان داشت: امروزه مخاطب ما به شدت تنوع طلب است و به دنبال یک تازگی و نوآوری است، ایده اگر شامل تنوع نباشد با شکست مواجه می شود.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه سومین ویژگی یک استارت آپ موفق را تمرکز دانست و گفت: این ویژگی بسیار مهم است، باید روی ایده تمرکز صورت بگیرد اگر تمرکز نباشد ذهن ایده را نا تمام می گذارد.
حجت الاسلام قطبی در آخر نگاه نسبت به آینده را نگاه دقیق دانست و اظهار کرد: نگاه نسبت به آینده باید همراه با دقت باشد، امروز را نبینید و دیروز را کنار بگزارید.
دوره کارآفرینی طلیعه قرآنی در طی دو روز مقدماتی و سه روز تکمیلی شکل گرفت.
در این دوره کارآفرینی 32 ایده در مرحله اول و 14 ایده در مرحله دوم راه پیدا کرده که از 14 ایده سه نفر در بخش ایده پردازی دیجیتال و سه نفر دیگر در بخش ایده پردازی مکتوب و هنری انتخاب شدند.
مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین با اشاره به اهداء جوایزی به سه نفر از برگزیدگان اول تا سوم این دوره گفت: هدیه نفر اول این دوره به مبلغ یک و نیم میلیون تومان و هدیه نفر دوم این دوره به مبلغ یک میلیون تومان، نفر سوم برگزیده، به مبلغ پانصد هزارتومان می‌باشد.
در پایان نام نفرات برگزیده دوره کار آفرینی قرآنی  که امتیاز بیشتری را از آراء داوران و مخاطبان کسب کرده بودند اعلام شد.
در بخش ایده پردازی دیجیتال:
نفر اول: سید علی فیروزی.
نفر دوم: مهدی خوجگی
نفر سوم: محسن شکوهی
در بخش ایده پردازی مکتوب و هنری:
نفر اول: نفر سید علی فیروزی
نفر دوم: سید عبدالمطلب موسوی
نفر سوم :فاطمه پورقیومی

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.