رئیس اداره فناوری اطلاعات:

راه اندازی سامانه جامع همایش ها و نشست ها

تاریخ انتشار:
رئیس اداره فناوری اطلاعات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از راه اندازی سامانه جامع همایش ها و نشست ها خبرداد و بیان داشت: این نرم افزار برای سهولت و سرعت کار مبلغان در همایش ها و نشست ها طراحی شده است.
مهندس علیرضا سعادت

مهندس علیرضا سعادت، رئیس اداره فناوری اطلاعات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار بلاغ، از راه اندازی سامانه جامع همایش ها و نشست ها خبرداد و بیان داشت: این نرم افزار برای سهولت و سرعت کار مبلغان در همایش‌ها و نشست‌ها طراحی شده.
وی گفت: این نرم افزار در بحث همایش ها و نشست ها که برای مبلغان برگزار می شود، چه جلسات عمومی و چه جلسات خصوصی که برای دوره های خاص گذاشته می‌شود مورد استفاده قرار می گیرد.
رئیس اداره فناوری اطلاعات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از مشکلاتی که همایش ها و نشست ها وجود داشت را حضور و غیاب مبلغان که در این دوره ها شرکت می‌کردند، دانست و افزود: در دوره هایی که حالت کلاسی و تعداد افراد کم باشد حضور غیاب به صورت معمول انجام می‌شود و مشکلی به وجود نمی‌آید اما برای دوره هایی که حالت همایشی یا نشست پیدا می کند و تعداد افراد زیاد است حضور و غیاب سخت می‌شود چون حجم مراجعه کننده در یک فرصتی کوتاه است، چه زمان حضور و چه زمان خروج در آن مکان؛ نیاز بود یک مدل خاصی حضور غیاب انجام شود.
این نرم افزار شامل سه بخش است:
1) مدیریت نرم افزار: تنظیماتی که در حقیقت نیاز برای همایش ها و نشست ها است در این نرم افزار انجام می شود و به صورت تفکیک شده درتمام شعب و نمایندگی ها قابل استفاده است و تنها شامل استان قم نمی باشد.
2) ثبت نام مبلغان که در حقیقت ارتباط می گیرد با سایت سمتا (سامانه مدیریت تبلیغات اسلامی) و درگاه ورودی که با شعبه یا نمایندگی است می تواند آن ورودی اختصاصی یا مشترک  با آن شعبه یا نمایندگی باشد.
3) مهم ترین قسمت نرم افزار، قسمت آفلاین بودن آن بود که یک نرم افزار ویندوز بیس است که زمان ورود و خروج از آن جلسات همایش با استفاده از بارکد خوان و یا کد ملی که در این نرم افزار طراحی شده انجام می شود.
سعادت در تشریح اقدامات نسبت به تولید این نرم افزار اظهار داشت: تولید این نرم افزار طی چند مرحله پیگیری شده و چند نرم افزار مشابه آن بررسی شده که امکاناتی که مورد نیاز بود را دارند یا خیر، بحث این که حتما نسخه آفلاین وجود داشته باشد بسیار مهم بود، که حدود دوماه طول کشید تا این نرم افزار نهایی شود و اولویتی که معاونت دفتر تبلیغات اسلامی و پیگیری هایی که داشته اند باعث شد این نرم افزار سریع تر آماده شود.
وی در پایان افزود: این نرم افزار با همکاری رئیس اداره امور همایش‌های معاونت فرهنگی و تبلیغی وهمچنین حجت االاسلام دبیری، رئیس اداره آموزش مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی ساخته شده است.

 

دیدگاه‌ها

مهدی پیرداده 00:24 - 1397/06/04

خوب

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.