علی آقا محمدی:

ایران نباید به کشور های خارجی متکی باشد

تاریخ انتشار:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران نباید به کشور های خارجی متکی باشد بلکه باید به خود تکیه کند و این باعث پیشرفت زیاد می شود
علی آقا محمدی

به گزارش خبرنگار بلاغ، علی آقامحمدی،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در همایش راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان ماه محرم که در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به این که ایران نباید به کشور های خارجی متکی باشد گفت: اگر ایران به خود تکیه کند پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت که تحریم ها برایش کوچک شمرده می شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط منطقه گفت: در شرایط کنونی چند کشور منطقه ای همراه آمریکا وجود دارند که پای کار توطئه افکنی علیه ایران هستند. قبلا تحریم ها دولتی بود اما الان شرکتی شده است که اگر دولت ها همراهی نکردند بتوانند شرکت ها را تحت فشار قرار دهند تا از بین ایران و آمریکا یک گزینه را برای تبادلات اقتصادی انتخاب کنند.
آقامحمدی افزود: آمریکایی ها در صدد جابجایی قدرت انرژی و نفت در جهان هستند و می خواهند نفت صادره از خاورمیانه محدود شود، آن ها می دانند که ایران، عراق و عربستان می توانند به صورت بلند مدت نفت صادر کنند و می خواهند یکی از این کشورها را از دور خارج کنند؛ آمریکا کشور صادر کننده نفتی شده به همین دلیل چنین تصمیماتی دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که ترامپ می خواهد فصل نوینی از زمان ریاست جمهوری خود ایجاد کند، ابراز داشت: خروج آمریکا از تعهدنامه پاریس و شورای حقوق بشر نشانه وجود تغیییرات است که ترامپ می خواهد مدل اداره جهان را عوض کند.
وی عنوان کرد: امروز فرصتی برای ایران ایجاد شده که می تواند هیمنه آمریکا در جهان را شکست دهد، یکی از فرصت ها این است که ایران به توانایی خود تکیه کرده و اهداف خود را پیش ببرد.
آقا محمدی با تأکید بر این که تکیه خارجی محل ارتقای هیچ کشوری نیست، خاطرنشان کرد: تکیه بر داخل و توانمندی های داخلی منشا تحول است، البته در راستای منافع ملی می توان کمک گرفت اما نباید به دیگران تکیه کرد.
وی اضافه کرد: در شرایط امروز ایران می تواند با جمع کردن ذی نفعان باشگاه جدید قدرت تشکیل دهد و اثرگذاری بیشتری داشته باشد؛ مهم ترین مساله امروز برای آمریکا این است که صادرات نفت خود را نهادینه کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را راه برون رفت از مشکلات دانست و گفت: رهبر انقلاب با هوشیاری بند مفصلی درباره نفت و کاهش وابستگی به آن در این سیاست ها آورده اند که مسؤولان باید اجرایی کنند.
آقا محمدی با بیان این که دشمن بعد از ناامیدی در عرصه های دیگر درصدد ضربه زدن به اقتصاد کشور است، اظهار داشت: دشمنان می خواهند اقتصاد کشور را بزنند چون ضعف ریشه ای در آن وجود دارد و می خواهند مانند ضعف نیروهای مسلح در ابتدای انقلاب از آن سوء استفاده کنند.
وی ادامه داد: نقدینگی کشور در این سال ها ۴ برابر شده است و نرخ رشد نقدینگی در این دوره ۲۳۵ درصد بوده است، فاصله بین گرانی و نقدینگی سیلابی است که به هرجا بزند تخریب می کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فعالیت های بانک ها و اثر آن در اقتصاد کشور ابراز داشت: متأسفانه زمانی سالی ۱۸۰ هزار‌ میلیارد تومان سود از بانک ها می گرفتند گه نزدیک به میزان بودجه دولت  است، تا زمانی که سیاست های نادرست بانک ها اصلاح نشود با مشکلات جدی رو به رو خواهیم بود.
وی مقاومت و ایستادگی را خنثی کننده توطئه های دشمنان و سبب شکست آنان دانست و با بیان این که اگر مردم ایران مقاومت کنند دشمنان به ویژه آمریکا مجبور به عقب نشینی می شوند، عنوان کرد: این مقاومت هوشمندانه ملت ایران می تواند سبب تغییر مواضع آمریکایی ها شود چنانچه قبلا در موضوعات گوناگون این مسأله را مشاهده کردیم.
آقا محمدی گفت: حوزویان که خود از اقشار ضعیف جامعه محسوب می شوند به خوبی می توانند فشارها را درک کرده و با مردم همدردی کرده و آنان را به مقاومت در برابر این شرایط تشویق کنند.

پیوست حجم
جنگ اقتصادی 1.88 مگابایت

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.