بسم الله الرحمن الرحیم

این چه حقیقتی است که گذشت زمان آن را خاموش نمیکند، بلکه روزبه‌روز برجسته‌تر میکند؟. آن روز در آن بیابان خالی و بدون حضور دوستان و پُر از دشمنان، حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) و یارانش به شهادت میرسند، خانواده‌اش اسیر میشوند و آنها را میبرند و تمام. امروز بعد از گذشت قرنها، همان حادثه‌ای که باید در ظرف ده روز، پانزده روز اثری از آن نمی‌ماند و یادی از آن نمیشد، ببینید چقدر برجسته است؛ نه فقط در بین میلیونها شیعه در کشورهای مختلف، در بین مسلمانان، بلکه در بین غیر مسلمانان، نام حسین‌بن‌علی مثل خورشیدی میتابد؛ دلها را روشن میکند، راهنمائی میکند... . از جنس همین کار، کار انقلاب[اسلامی ایران] بود؛ لذا انقلاب ماندگار شد، ثبات و اقتدار معنوی و حقیقی پیدا کرد، دوام پیدا کرد.
این انقلاب[اسلامی ایران]، انقلابی بود برای خدا. مثل نهضت احزاب نبود، مثل حرکت سیاسی حزبهای دنیا نبود که به قصد کسب قدرت باشد؛ حرکتی بود در عین مظلومیت، برای اجرای احکام الهی، برای ایجاد جامعه‌ی اسلامی، برای استقرار عدالت در جامعه.
بعضیها ... سعی میکنند وانمود کنند که انقلاب از راه خود منحرف شده است؛ نه، اگر منحرف شده بود، این همه دل با نام انقلاب و یاد انقلاب به حرکت در نمیآمد؛ این همه ایمان و انگیزه به یاد این انقلاب بسیج نمیشد. در دنیا هم همین جور است. این انقلاب، امروز در کشورهای اسلامی هم آثارش در دلهای مردم محسوس است. به چند تا دولت معاند نگاه نکنید؛ ملتها این انقلاب را گرامی میدارند، بزرگ میدارند، به آن احترام میکنند، حسرت آن را برای خودهاشان میخورند؛ این نشانه‌های حقانیت است، نشانه‌های بقاء است؛ «تؤتی اکلها کلّ حین» است.خوب، من و شما همچنان که تا امروز به توفیق الهی وفادار مانده‌ایم، میتوانیم وفادار بمانیم. اگر چنانچه این وفاداری را حفظ کنیم، «فسیؤتیه اجرا عظیما»؛ خدا اجر خواهد داد.

بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی۲۸ و ۱۳۸۸/۱۱/۱۹

اهداف سوگواره

اهداف سوگواره

● فرهنگ سازي، ترغیب و حمایت طلاب و روحانیون توانمند جهت فعّالیت تبلیغی در فضای مجازی
● انسجام بخشی و همسو کردن فعالیت طلاب در فضای مجازی جهت تاثیرگذاری حداکثری
● تولید محتوای دیجیتال در ارتباط با حماسه عاشورا و مکتب اهل بیت علیهم السلام
● انتشار گسترده و چشم گیر محتواهای دینی تولید شده در راستای سالم‌سازی  فضای مجازی
● ترویج هنجارها، ‌ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی با الهام از تعالیم مکتب عاشورا
● پاسخ به شبهات رایج در فضای مجازی پیرامون حماسه عاشورا
● مقابله مؤثر در فضای مجازی با تهاجم همه‌جانبه فرهنگی و گذار از حالت انفعال.

محورهای پیشنهادی موضوعی

محورهای پیشنهادی موضوعی

    *پیام های تربیتی مکتب عاشورا

  1. جوان گرایی در مکتب امام حسین (ع)
  2. خانواده و غیرت دینی در سیره تربیتی امام حسین (ع)
  3. امر به معروف و نهی از منکر دلسوزانه و هدایتگری عاشورایی
  4. حقوق بشر و اهمیت حق الناس در سیره امام حسین (ع)
  5. حضور موثر زنان(مثبت و منفی) در جریانات تاریخ ساز عاشورا
  6. مسئولیت پذیری و نقش آن در سعادتمندی جامعه عاشورایی
  7. اقامه نماز شاخصه خدامحور بودن فرد و جامعه
  8. خدمت به جامعه تا پای جان در نهضت حسینی
  9. تحول انسان در گرو تدبّر

    * پیام های عزّت بخش مکتب عاشورا

  1. نقش امام حسین(ع) در زنده کردن عزت و غیرت اسلامی
  2. خصائص الهام بخش یاران امام حسین(ع) بر انقلاب اسلامی
  3. مدیریت عاشورایی در شرایط عاشورایی
  4. اقتدا به رهبری عادل و عالم رمز ماندگاری
  5. هیهات منّا الذله راهبرد جامعه عزتمند و اقتدارگرا
  6. نهضت امام حسین فراتر از مرزها و نژادها
  7. واقعه عاشورا و جنبش های عدالت طلب
  8. واقعه عاشورا ردیّه ای عملی بر نظریه سکولاریسم
  9. واقعه عاشورا در بیان اندیشمندان غیر شیعه و غیر مسلمان

    *پیام های عبرت آموز مکتب عاشورا

  1. تطمیع، تحریم و تهدید راهبرد تاریخی دشمنان
  2. تاثیر دگردیسی فکری عوام و خواص در واقعه عاشورا
  3. شخصیت شناسی با انقلاب مانده ها و از انقلاب مانده ها
  4. اشرافیت و تجمل کلید انحراف خواص
  5. تاثیرات راحت طلبی خواص بر وقوع حادثه عاشورا
  6. تاثیر جهل و تجاهل در تحقق حادثه عاشورا
  7. تبلیغات و شایعه و نقش آن در واقعه عاشورا
  8. داعشیان از دیروز تا امروز
  9. پاسخ به شبهات و خرافه زدایی
بخش های سوگواره

بخش های سوگواره

سوگواره مجازی در بخش اصلی «تولید» و بخش ویژه«تبلیغ تعاملی» و بخش جانبی «بازنشر محتوا در فضای مجازی» برگزار می گردد

تولید

قالب تولید

* متن (متن کوتاه کمتر از ۳۰۰ کلمه، مقاله اینترنتی،داستان،پرسش و پاسخ و.....)
* گرافیک (عکس نوشته، پوستر،اینفوگرافی و....)وعکاسی
* کلیپ صوتی و تصویری(کلیپ کوتاه صوتی و تصویری و..)
* بازی و نرم افزار

«با توجه به رویکرد سوگواره در خلق آثار فاخر و تاثیرگذار، محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و آثار از نظر کیفیت داوری خواهد شد.»
 

قوانین سوگواره:

٭ خواهران و برادران طلبه دارای پرونده فعال در مرکز مدیریت، می توانند در این مسابقه  شرکت کنند.
٭ هر فرد می تواند در هر یک از سه بخش سوگواره ( تولید –تبلیغ تعاملی-بازنشر) جداگانه شرکت کند.
٭ مبلّغ با ارسال اثر اعلام می کند که تولید کننده آن اثر است و مسئولیت حقوق معنوی آن بر عهده ارسال کننده است.
٭ مطالب رویکردی تولیدی و بدیع داشته باشند و از تولیدات سال جاری باشد(آثار نباید از تولیدات سال های گذشته باشد) ؛لازم بذکر است که انتشار آثار، بلامانع می باشد.(در صورتی که منتشر مینمایید هشتگ سوگواره(#ماندگارهمچوحسین) درج گردد.
٭ منابع و مستندات استفاده شده در اثر باید درج گردد.
٭ معاونت فرهنگی- تبلیغی در نشر آثار دریافتی آزاد خواهد بود.

● مهلت ارسال آثار
در بخش تولید، از تاریخ ۱۹ شهریور تا ۱۹ آبان ۹۷خواهد بود.

تبلیغ تعاملی

تبلیغ تعاملی در شبکه های اجتماعی:

تعریف: ارتباط صمیمی با مخاطب به صورتی که به تعاملی سازنده در راستای اهداف تبلیغی و تاثیر گذاری منجر شود.

شیوه ها:

۱- لایک هدفمند پست های دیگر کاربران
۲- کامنت گذاریِ هدفمند در صفحه خود یا دیگران
۳- پاسخگویی به شبهات رایج در شبکه
۴- ارتباط با مخاطب در فضای دایرکت و گفتگو در راستای حل مشکلات دینی او
۵- استفاده از امکانات استوری و لایو در جهت ایجاد تعامل با مخاطب
۶-در ارسال گزارش اسکرین شات(از روند تبلیغ تعاملی) + لینک(از محل اتفاق تبلیغ تعامل) + توضیحات (از روش تبلیغ تعامل و مقدمات مورد نیازش)

جهت مطالعه: «تبلیغ تعاملی» رمز موفقیّت در شبکه های اجتماعی

تبلیغ تعاملی در سایت و وبلاگ:
شیوه ها:

۱- پاسخگویی و تبیین بهتر موضوع ذیل نظرات خاص کاربران، اقناع مخاطب و حل شبهات ذهنی او
۲- بررسی صفحات کابرانی که او و مطالبش را دنبال می کنند و کامنت گذاری هدفمند پای مطالب آنان.(فایل pdf آموزش مهارتهای کامنت گذاری)
۳- درارسال گزارش اسکرین شات از پاسخگویی به کامنت های سایت و وبلاگ + لینک - اسکرین شات از تعاملات در سایت و وبلاگهای مخاطبین + لینک
 

تبیلغ تعاملی در شبکه های پیام رسان:

الف: ارتباط با اعضای کانال یا گروه خود:

* قرار دادن ادمین پاسخگو برای هر کانال تا مخاطبین کانال برای ارتباط و رسیدن به جوابهای خود بتوانند از طریق این مسیر سوالات خود را پرسیده و به جواب برسند.
* ایجاد گفتگوهای هدفمند و ترغیب مخاطبین گروه برای شرکت در این گفتگو
* ایجاد گروه برای ارتباط با مخاطبین کانال خود.
در این نوع تعامل مبلغ می تواند در ساعات مشخصی از هر روز پاسخگوی مخاطبین بوده و این نوع پاسخگوئی هم موثرتر و هم ساده تر است زیرا با پاسخ دادن به یک مخاطب اگر سوال برای دیگر هم ایجاد شده باشد به جواب می رسند و همچنین دیگران می توانند با همکاری به جواب جمعی مناسب تری با تعابری متفاوت برسند البته در این نوع تعامل وقت بیشتری و مدیریت کاملتری لازم است زیرا به دلیل نبودن ربات در پیام رسانهای داخلی مدیریت گروه سخت بوده و باید درساعات مشخص یکی از مدیران به محتواهای کانال مدریت داشته باشند.

ب: ارتباط با مدیران یا اعضای کانال ها یا گروه های دیگران:

* شرکت در گروه های دیگران به عنوان پاسخگو با هماهنگی مدیر گروه و یا به عنوان یکی از اعضای فعال آن گروه. در این نوع تعامل مبلغ با استفاده از توانائی هائی که دارد می تواند دیگر مخاطبین گروه را با خودش همسو کند تا در یک بحث با تائید و همکاری دیگر مخاطبین آن گروه به نتیجه مطلوبتری برسد.
* نوع دیگری از تعامل ارتباط فردی با اعضای گروه می باشد. در گروه های که مبلغ حضور دارد بعضی از مخاطبین هستند که به صورت خاکستری هستند و معاندین در صدد جذب انها با طرح شبهه هستند اینجا مبلغ می تواند به پی وی (شخصی) انها رفته تا واقعیت را برای انها تشریح کند. در این نوع تعامل اگر چه مخاطب فردی میشود و کم هستند اما مبلغ میتواند اثر گذاری را لمس کرد و ثمره زحمات خود را ببیند.
* تبادل محتوای ناب و تاثیر گذار با مدیران شبکه های پیام رسان پر بازدید(مشارکت محتوایی تاثیرگذار):
* بدین معنی که مبلّغ برای برخی ازادمین های کانال ها و گروه های پیام رسان به بهانه مناسبت یا مساله روز محتوایی با رویکرد دینی را ارسال نماید و زمینه های تاثیرگذاری بر آنها و یا ورود به حلقه مخاطبانشان را فراهم نماید (بعد از ارتباط گیری و جلب اعتماد ادمین ها، در صورت درج لینک کانال بر روی محتوای ارسالی، زمینه جذب مخاطب به محیط  مبلغ نیز فراهم می آید).
* در ارسال گزارش اسکرین شات از مباحث + ارائه لینک (آدرس گروه در شبکه های پیام رسان)

● مهلت ارسال گزارش تبلیغ تعاملی: گزارش مستند از فعالیت تعاملی (لینک پست حاوی نظرات در شبکه های اجتماعی، یا لینک گروه در شبکه های پیام رسان به همراه عکس از تصویر زمینه (اسکرین شات)به بخش تبلیغ تعاملی در سایت بلاغ) از اربعین حسینی از اربعین حسینی ( ۱۳۹۷/۸/۹) تا ( ۱۳۹۷/۸/۱۹) از طریق آیکون مربوطه در سامانه

بازنشر محتوا در فضای مجازی

در این بخش، شرکت کنندگان در طرح، محتواهای تولیدی تایید شده ومرتبط با سوگواره را در محیط‌های زیر منتشر خواهند کرد.

● شبکه های اجتماعی
● شبکه های پیام رسان

قوانین بازنشر:

٭ باز نشر محتواهای تایید شده تولیدی در سایت مرسلون قابل دسترسی می باشد که لازم و ضروری است روزانه حداقل ۲ مطلب در محیط شبکه های اجتماعی و شبکه های پیام رسان در طول زمان سوگواره، منتشر گردد.

٭ مطالب باید به طور دائم و مستمر در طول زمان اجرای سوگواره به روز رسانی شود.
* استفاده از هشتک (#ماندگارهمچوحسین) در شبکه های اجتماعی و پیام رسان الزامی است.
٭ ارسال عکس از صفحه (اسکرین شات) از کلیه مطالب منتشره و درج آدرس اینترنتی محیط انتشار به بخش سوگواره در سایت بلاغ.(ملاک انتخاب اثر برگزیده در این بخش، بر اساس آمار بازدید کنندگان،لایک و ...می باشد لذا بعد از اینکه مطلب بازخورد داشت اقدام به تهیه عکس از صفحه نمایید).

کانال سروش: http://sapp.ir/majaziha

کانال ایتا:: https://eitaa.com/majaziha

بازنشر آثار تا اربعین حسینی ( ۱۳۹۷/۸/۹)

ارسال گزارش بازنشراز اربعین حسینی ( ۱۳۹۷/۸/۹) تا ( ۱۳۹۷/۸/۱۹) از طریق آیکون مربوطه در سامانه

کارگاه سوگواره بلاغ
آئین نامه مرحله داوری

آیین نامه مرحله داوری:

بخش اول: داوری سوگواره در ۲ مرحله برگزار می شود:

۱- داوری اولیه(انتخاب آثارحائز شرایط)
۲- داوری نهایی(انتخاب آثار برگزیده)

● مرحله انتخاب آثار:

در مرحله انتخاب آثار، آثار از لحاظ مطابقت با موارد ذیل، توسط هیئت داوران مورد بررسی قرار می گیرند و آثار حایز شرایط برای مرحله بعد انتخاب می شوند:

٭ مطابقت موضوع فعالیت با موضوع اصلی سوگواره
٭ کیفیت حداقلی از نظر قالبی و محتوایی
٭ ارزیابی رعایت حقوق معنوی و کپی رایت
٭ آثاری که موفق به کسب امتیاز ۶۰ از ۱۰۰ شده باشند به مرحله نهایی و بخش بازنشر راه می یابند.

● مرحله داوری نهایی:

در این مرحله آثار، توسط داوران متخصص در هر بخش از نظر ارزش محتوایی و تاثیرگذاری مورد بررسی قرار گرفته و برگزیدگان هر قالب با توجه به تعداد آثار ارسالی، انتخاب می گردند.

  1. تطابق داشتن آن با معیارها و ارزش های دینی
  2. پرداختن تخصصی به موضوعات
  3. خلاقیت و نوآوری
  4. روز آمد بودن
  5. جامعیت و تنوع مطالب
  6. بیان فرصت ها و تهدیدها با تاکید بر ارائه راهکار
  7. مخاطب محور بودن
  8. استناد به منابع معتبر و رعایت حقوق معنوی
  9. رعایت استانداردهای لازم در نویسندگی، تدوین، فنی و گرافیک ( تعاریف و استاندارد قالب های محتوایی تبلیغ در فضای مجازی )
  10. تعامل و ارتباط تاثیرگذار با مخاطب
جوایز

جوایز

بخش تولید:

جوایز برگزیدگان در هر قالب:

نفر اول: کارت هدیه دو میلیون تومانی

نفر دوم: کارت هدیه یک میلیون تومانی

نفر سوم: کارت هدیه پانصد هزار تومانی

نفر چهارم: کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی

● بخش ویژه(تبلیغ تعاملی):

نفر اول: کارت هدیه یک میلیون تومانی

نفر دوم و سوم: کارت هدیه پانصد هزار تومانی

نفر چهارم: کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی

● بخش جانبی(بازنشر):

از نفر اول تا پنجم: کارت هدیه پانصد هزار تومانی

از نفر ششم تا دهم: کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی