حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تبیین کرد:

اهمیت توبه و استغفار حقیقی در درگاه خداوند متعال

تاریخ انتشار:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر اهمیت توبه و استغفار در درگاه خداوند متعال، گفت: اینکه انسان در درگاه خداوند توبه کند اما حقیقتا پشیمان نباشد، این مظهر تمسخر است.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

به گزارش بلاغ  به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، شب گذشته در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی در توصیه ای خطاب به مبلغان گفت: مجالس وعظ و سخنرانی دهه آخر صفر را اختصاص به پیامبر اسلام(ص)، دهید چراکه ایشان از همه ائمه اطهار برتر بوده و در طول سال کمتر به ایشان پرداخته می شود.
وی خطاب به آیه «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُوني يُحْبِبْکُمُ اللَّهُ» با بیان این که این آیه میزان علاقه خداوند متعال به پیامبر را نشان می دهد، تصریح کرد: خداوند در آیاتی در قرآن کریم بیان می کند که پیامبر گرامی اسلام(ص) کلمه ای از روی هوای نفس سخن نمی گوید و خداوند متعال سفارشاتی نیز در خصوص پیامبر دارد از جمله آنکه صدایتان را از صدای پیامبر بالاتر نبرید.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ضمن اشاره به معرفی پیامبر گرامی اسلام(ص) در قرآن و شناخت ایشان، ابراز کرد: بنا بر بیان آیات و روایات، برتر از پیامبر گرامی اسلام(ص) وجود ندارد و خداوند این چنین می فرماید که يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْناكَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِيراً یعنی ای پیامبر تو شاهد و گواه بر مردم هستی و هر کس کاری می کند تو می بینی.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که در حقیقت خداوند به پیامبر این چنین می گوید که تو همه اعمال را می بینی و روز قیامت باید شهادت دهی، عنوان کرد: در زیارت جامعه کبیره نیز به این اشاره ای شده است که ای پیامبر، ما روز قیامت تو را می اوریم تا برای اعمال امتت شهادت دهی و آنروز شهادت داده می شود که برخی ها در زندگی خود چه کرده اند.
وی با بیان این که در چندین بخش از قرآن به این اشاره شده که پیامبر شاهد و گواه است یعنی می بیند و خبر دارد و روز قیامت باید شهادت دهد، خاطر نشان کرد: انسان ها دو حیات دنیوی و اخروی دارند و اینانی که از دنیا رفتند، حیات جسمی شان از بین رفته اما روحشان همچنان پابرجا بوده لذا پیامبر و ائمه بعد از شهادت و رحلت نیز بر اعمال ما گواهند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر اهمیت توبه و استغفار حقیقی در درگاه خداوند متعال، ابراز کرد: اینکه انسان در درگاه خداوند توبه کند اما حقیقتا پشیمان نباشد، این مظهر تمسخر است و اینگونه افراد مرز تمسخر و توبه حقیقی را درهم آمیختند و عده ای نیز متاسفانه با تبلیغاتی سوء، جوانان را به لا ابالی گری و بی دینی سوق می دهند که باید با اینگونه رفتارها برخورد شده و به گونه ای رفتار کرد که در آن جهان عزت و سربلندی به جای ذلت و پستی برای انسان به ارمغان بیاید.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.