يكشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ /۱۰ ربيع الثاني ۱۴۴۱

مسیر

با حضور رییس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران؛
در این نشست ابتدا توضیحات مختصری درباره رویکرد تخصصی تبلیغ سبک زندگی ارائه گردید، سپس رییس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران، حجت الاسلام محمد شیخ الاسلام ابعاد اهمیت و روند شگل گیری این اعزام تخصصی را تشریح کرد.
 حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلام

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد شیخ الاسلامی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی استان تهران، در جلسه توجیهی خواهران مبلغه تبلیغ تخصصی سبک زندگی که ۲۴ آبان ماه در سالن رضوان دفتر تبلیغات اسلامی، برگزار شد، گفت: مسئله ی سبک زندگی از مسائلی است که همه مردم  با آن سروکار دارند عموم مردم و اندیشمندان به سادگی از کنار این مسئله عبور می کنند در حالی که مسئله سبک زندگی بسیار مسئله مهم و دارای مسائل گسترده ای است.
رییس شعبه استان تهران دفتر تبلیغات اسلامی یکی از نکات مهم در سبک زندگی را مصرف کالای فرهنگی دانست و اظهار داشت: در ادبیات نظری به الگوی مصرف فرهنگی پرداخته نشده است و مردم سواد مصرف پایینی در این زمینه دارند و به همین دلیل، سبد کالای فرهنگی مردم نامتعادل است.
حجت الاسلام شیخ الاسلامی با تأکید بر اینکه مردم توان مصرف کالای فرهنگی را ندارند و بدتر از آن مهارت گزینش گری آن ها در انتخاب محصولات کم است، تصریح کرد: جامعه باید مهارت گزینش گری خود را در انتخاب محصولات فرهنگی و مصرف کالای فرهنگی تقویت کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران، گفت: این دفتر از سال ۸۹ مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی ایرانی را آغاز کرد و هدف هم این بود که به دور از حاشیه های سیاسی که در زمان های مختلف ایجاد می شود، به صورت علمی به این موضوع توجه شود.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی  نمایندگی تهران، با بیان این که سبک زندگی اسلامی ایرانی، دارای موضوعات روشن و دسته بندی های علمی است، گفت: به صورت کلی ۱۲ موضوع برای سبک زندگی اسلامی ایرانی توسط محققان و پژوهشگران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه در نظر گرفته شده که همه این موضوعات نیز، منطبق با سخنرانی معروف رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ است.
وی اضافه کرد:‌ از جمله مهمترین موضوعات کلی مشخص شده در خصوص سبک زندگی اسلامی ایرانی، می توان به الگوی پوششی، الگوی مسکن، الگوی تحصیل و اندیشه ورزی، الگوی سلامت و بهداشت، الگوی اوقات فراغت، الگوی معاشرت، الگوی مصرف فرهنگی، الگوی مصرف اقتصادی، الگوی تعامل با قانون و ... اشاره کرد که ساحت های اصلی این مسئله را تشکیل می دهند.
وی موضوع سبک زندگی را مسأله ای میان رشته ای خواند و افزود: اگرچه منشأ سبک زندگی از اخلاق و احکام و الهیات است اما تنها این موضوع به سبک زندگی تعبیر نمی شود. اینکه اسم اخلاق یا احکام را سبک زندگی بگذاریم جفای به اخلاق و احکام و نیز جفای به سبک زندگی است چرا که هرکدام از این موارد کارکرد خود را دارد.

گزارش تصویری