معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

اگر جوانان اهل سنت با افکار حقیقی وهابیت آشنا شوند خودشان اولین دشمنان وهابیت خواهند شد

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام روستا آزاد در سفر به استان گیلان با ائمه جمعه مناطق مختلف این استان، فرماندار و فرمانده سپاه تالش دیدار و گفتگو کرد.
دیدار حجت الاسلام سعید روستا آزاد با مسئولان استان گیلان

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید روستا آزاد هفته گذشته در سفر به استان گیلان با ائمه جمعه مناطق مختلف استان گیلان، فرماندار و فرمانده سپاه تالش دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام روستا آزاد ضمن قدردانی از فعالیت های ائمه جمعه استان گیلان گفت: آمارهای مختلفی از فعالیت گروه های انحرافی مانند وهابیت و بهائیت، به دفتر تبلیغات اسلامی می رسد. این آمارها باید مورد راستی آزمایی قرار گیرد و پس از تجزیه و تحلیل دقیق، اقدامات هوشمندانه و حساب شده ای در قبال آن ها انجام شود.

وی ادامه داد: در راستای مبارزه با افکار انحرافی و افراطی وهابیت، باید از ظرفیت جوانان اهل سنت استفاده کرد. اگر جوانان اهل سنت با افکار انحرافی این گروهک آشنا شوند، خود اولین دشمنان وهابیت می شوند همانگونه که تاریخ گواهی بر این امر بوده است. غفلت در این زمینه به صلاح نیست. دفتر تبلیغات اسلامی در این راستا آمادگی کامل برای اعزام مبلغان متخصص به مناطق مختلف جهت برگزاری دوره های دانش افزایی و اردوهای آموزشی را دارد. هدف اصلی ما در این سفر بررسی وضعیت فرهنگی و تقویت فعالیت ها در حوزه های مختلف فرهنگی است. خوشبختانه در این سفر توانستیم برگزاری یک همایش علمی ویژه علمای شیعه و اهل سنت در شهرستان تالش را به تصویب برسانیم.

در بخش دیگری از این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین انصاری رییس حوزه های علمیه استان گیلان ضمن خوشامدگویی به معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، گزارشی از فعالیت های مختلف‌ فرهنگی در مناطق آسیب پذیر ارایه کرد و با توجه به فعالییت روز افزون وهابیت، خواستار حضور پررنگ دفتر تبلیغات اسلامی در منطقه شد.

همچنین حجت الاسلام مهدی نژاد، امام جمعه پره سر، ضمن تأکید بر خطر جریان وهابیت در منطقه، خواستار مساعدت و همکاری دفتر تبلیغات اسلامی شد.
حجت الاسلام غضنفری امام جمعه حویق با ذکر آماری از ترکیب جمعیتی مذاهب مختلف در روستاها و مناطق مختلف حویق، یکی از مراکز مهم فعالیت وهابیت را روستای ویزنه دانست و افزود: به دلیل کم کاری های ما مبلغان، مساجد از جمعیت نمازگزار خالی شده و بدتر از همه این که در این زمینه دغدغه چندانی وجود ندارد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نماز جمعه ابراز کرد: باید نقش ائمه جمعه در مناطق پررنگ تر شود و دفتر تبلیغات اسلامی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشد. یکی از بخش هایی که شیعیان در آن کم کاری کرده اند، فعالیت های تخصصی قرآنی است. در این راستا از دفتر تبلیغات اسلامی درخواست حمایت و اعزام مبلغان متخصص در حوزه قرآن را داریم.
حجت الاسلام باقری امام جمعه بخش اسالم، در ادامه جلسه، با اشاره به فعالیت داعش و نحوه تصرف فلوجه گفت: ما میبینیم که بعضا در این مناطق، وهابیت با همان سیاست داعش فعالیت می کنند و شاهد این هستیم که گروه هایی با روحیه جهادی به تبلیغ جریان های انحرافی می پردازند.

وی افزود: این فعالیت های افراطی تا جایی پیش رفته که در اسالم مسأله وحدت کم رنگ شده است. در جهت افزایش وحدت بین مسلمانان، در پی اجرای طرحی تحت عنوان "تألیف قلوب" هستیم. همچنین در راستای تقویت نقش قرآن در زندگی مردم، ما کانون های قرآنی را در منطقه راه اندازی کردیم، اما به دلیل کمبود نیروی متخصص از دفتر تبلیغات اسلامی توقع حمایت و اعزام مبلغ متخصص را داریم.

در بخش دیگری از این جلسه، سرهنگ عزیزی فرمانده سپاه تالش ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: تشکیل این جلسات برای هماهنگی هرچه بیشتر بین نهادهای فرهنگی ضروریست.

وی در ادامه آماری را از نسبت جمعیتی و فعالیت جریان های مختلف در منطقه ارائه داد و اظهار کرد: یکی از دلایل رشد جریان های انحرافی و ضعف در عقاید مردم، عدم حضور روحانیت در بین مردم و در مساجد است. در این خصوص ما از دفتر تبلیغات اسلامی توقع مساعدت بیشتری را داریم.
سید عیسی مهدوی، فرماندار شهرستان تالش با تشریح ماموریت های فرمانداری گفت: اقدامات فرهنگی و تبلیغی در منطقه، از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به ترکیب جمعیتی منطقه، باید نیروهایی پا به عرصه ی تبلیغ دین در این منطقه بگذارند که دارای تخصص کافی و آشنایی با جریان های موجود در منطقه باشند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.