معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

یکی از رسالت های دفتر تبلیغات اسلامی پیشگیری از وقوع جرم و جنایت با اعتلای فرهنگ جامعه است

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با هم دیدار و گفتگو کردند.
دیدار حجت الاسلام روستا آزاد با دکتر محمدباقر الفت

به گزارش خبرنگار بلاغ، هفته گذشته حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دکتر محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام روستا آزاد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های قطب های دفتر تبلیغات اسلامی گفت: فعالیت قطب هایی مانند قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی و فرقه های انحرافی و قطب خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی مرتبط با فعالیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه می باشد.

وی تأکید کرد: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در کشور ما به ویژه در شرایط کنونی که دشمنان به دنبال تغییر فرهنگ و ایجاد اختلاف بین مردم هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. دفتر تبلیغات اسلامی نیز دراین راستا با اعزام مبلغان به مناطق مختلف اعم از مناطق شیعه نشین و مناطق مشترک در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی و تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی قدم های خوبی را برداشته است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی موضوع خانواده را از موضوعات مهم جامعه دانست و عنوان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در تمام شعب و نمایندگی های خود در سراسر کشور دست به برگزاری دوره های آموزشی تربیت خانواده ، پیشگیری از طلاق و اعتیاد برای اقشار مختلف به ویژه فعالان فرهنگی زده است از جمله این برنامه ها میتوان به خوزستان اشاره کرد که برای 200 نفر، دوره­ های پیشگیری از طلاق را به مدت حداقل 100 ساعت برنامه ریزی کرده ­ایم. همچنین در شهر قم، چند مشاور متخصص و مجرب را در دادگاه های و مراکز قضایی مستقر کردیم که هم برای مراجعان و هم برای قضات محترم مفید بوده است.
حجت الاسلام روستا آزاد ضمن ابراز تمایل به افزایش همکاری میان دفتر تبلیغات اسلامی و قوه قضائیه گفت: در حال حاضر دفتر تبلیغات اسلامی آمادگی کامل جهت برگزاری دوره های تخصصی برای مشاوران قوه قضائیه را دارد. همچنین آمادگی در اختیار قرار دادن ظرفیت ارزشمند طلاب و مبلغان فعال در فضای مجازی را داریم. در حوزه های سواد رسانه ای با نگاه کاربردی و آسیب شناسانه، رسانه، استارت آپ ها و رویدادهای مجازی و همچنین بحث امداد فرهنگی یا مددکاری اسلامی آمادگی کامل جهت آموزش و همکاری را داریم.

در بخش دیگری از جلسه، دکتر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی، به ویژه معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: ما مکلف هستیم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با حوزه علمیه، علماء و کسانی که در راه جلوگیری از انحرافات اعتقادی تلاش می کنند همکاری کنیم و از توانایی ها و ظرفیت های آنان استفاده ببریم.

وی ادامه داد: مرکز ثقل فعالیت های ما در این معاونت، بر روی اقدام و عملیات است؛ یعنی برگزاری دوره­ها و کارگاه­ هایی که منتهی به یک نتیجه عینی شود. مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری نتیجه مهم است و ما مکلفیم کار جهادی بکنیم و سنگر دشمن را بشکنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه ابراز کرد: ما از همکاری با دفتر تبلیغات اسلامی استقبال می کنیم و در موضوعات زیر آمادگی برای شروع این همکاری وجود دارد:

  • پیشگیری از جرم با استفاده از زبان هنر مانند: فیلم، کلیپ، نماهنگ
  • همکاری مشترک برای نظارت و ارزیابی محتوا و پروژه های محتوایی
  • تبادل نتایج کارهای تولید شده و مطالعات تخصصی و عمیق

 

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.