آیت الله العظمی شبیری زنجانی:

طلاب قبل از ورود به رشته های تخصصی، به مبانی اجتهاد مسلط شوند

تاریخ انتشار:
حضرت آیت الله شبیری زنجانی، تخصص در اصول و فقه را برای ورود به بسیاری از پژوهشهای دینی ضروری دانستند و گفتند: طلبه قبل از آنکه وارد هر رشته‌ای در علوم اسلامی بشود مناسب است اصول و فقه را خوب خوانده باشد و به مبانی اجتهاد مسلط شود.
آیت الله شبیری زنجانی

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله شبیری زنجانی روز گذشته در دیدار مدیران و اعضای اعضای موسسه بنیاد امامت و مؤسسه کتابشناسی شیعه، حضور طلاب در مراکز تخصصی مرتبط با علوم دینی را مثبت دانستند و تصریح کردند: طلبه اگر به مبانی اجتهاد مسلط باشد، آسانتر می تواند در رشته‌های دیگر موفقیت بدست آورد و صاحب نظر شود.

ایشان فعالیت و تحقیق طلاب در سایر مباحث علوم دینی را مستلزم «احساس نیاز و وظیفه» آنها دانستند و گفتند: اگر شرایط امروز دنیای اسلام به خوبی تبیین شود و طلاب در موضوعی احساس کنند که نیاز به ورود آنان و تلاش و کوشش برای حفظ و نشر آثار اسلامی است، به آن رو می آورند.

در این دیدار گزارشی از همایش بزرگداشت و همچنین مراحل تحقیق و نشر آثار ارزشمند دو عالم بزرگ شیعه در هندوستان، مرحوم "سید دلدار علی" و مرحوم "میر حامد حسین" ارایه شد.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به جایگاه ویژه «سید دلدار علی» در هندوستان گفتند: قبل از ایشان شیعیان هندوستان از فقه و معارف شیعه بی اطلاع بودند، و با پیروی از "جامع عباسی" شیخ بهایی امورشان را می گذراندند. یک بخش مهم از پیشرفت و نشر معارف شیعه در هندوستان، مرهون زحمات ایشان و فرزندانش است. معظم له در ادامه داستانهایی از خدمات ارزشمند و تلاشهای علمی عالم جلیل القدر "میر حامد حسین" و فرزندان ایشان، و همچنین خاطراتی از دیدار با مرحوم "سید محمد سعید" -مرجع شیعیان هند و نوه میر حامد حسین- بیان کردند.

ایشان با تاکید بر لزوم احیای آثار عالمان گذشته تصریح کردند: بزرگان دین از همان عالم بر عملکرد امروز ما اشراف دارند و إن شاءالله تأییدات و دعاهای ایشان همراه خدمتگزاران به مکتب خواهد بود. باید تلاش کنیم که آثار این بزرگواران برای جهان اسلام حفظ شود و ان شاء الله همه کسانی که در این مسیر تلاش می کنند، مأجورند.

در این دیدار حجج اسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی مدیرعامل بنیاد امامت و رضا مختاری رئیس موسسه کتابشناسی شیعه حضور داشتند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.