به همت اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین؛

جلسه ی آموزش سواد فضای مجازی برای طلاب حوزه علمیه المهدی آران و بیدگل برگزار شد

تاریخ انتشار:
به همت اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، جلسه ی آموزش سواد فضای مجازی برای طلاب حوزه علمیه المهدی آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، هفته ی گذشته به همت اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین، جلسه ی سواد فضای مجازی برای طلاب حوزه علمیه المهدی (عج) آران و بیدگل برگزار شد.
در این دیدار که جمعی از طلاب حوزه علمیه المهدی (عج) آران و بیدگل در آن حضور داشتند، کارشناسان فضای مجازی از سوی اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به بیان نکاتی پیرامون افزایش سواد رسانه ای و نحوه ی مواجهه با فضای مجازی پرداختند.
در بخشی از این دیدار حجت الاسلام رحیمی کارشناس فضای مجازی ضمن عرض خیر مقدم به طلاب حوزه علمیه المهدی (عج) گفت: همه ی دنیا متوجه خسارت های ناشی از عدم آگاهی مردم نسبت به رسانه ها شده است و البته فضای مجازی به عنوان یک رسانه نیز نیازمند ورود هوشمندانه طلاب است. تنها راه مقابله با آسیب های فضای مجازی، افزایش سواد رسانه ای و عمل به آن است. طلاب باید در کنار کسب علوم حوزوی، سطح سواد رسانه ای خود را نیز ارتقاء بخشند و با مدیریت صحیح و منظم در فضای مجازی حضور یابند و دشمنان و معاندین را از فضای مجازی عقب برانند.
وی فعالیت در فضای وب را یک امر لازم برشمرد و ادامه داد: طلاب و مبلغان باید در فضای مجازی خصوصا در "فضای وب"  فعال باشند و فعالیت در پیام رسانها و شبکه های اجتماعی بدون پشتیبانی از "فضای وب"، مانند فرو بردن محتوا در باتلاق است، اگر ما به عنوان طلبه نتوانیم محتوای دینی و تبلیغی موجود در "وب" را بروزرسانی کرده و به حجم آن بیفزایم، دشمن در نشر مطالب مخالف با دین خواهد توانست فضای مجازی را به طور کامل به سلطه خود در آورد.
این کارشناس فضای مجازی در بخش دیگری از از سخنان خود در مورد ورود دفتر تبیلغات اسلامی حوزه علمیه قم به فضای تبلیغ نوین پرداختند و ضمن معرفی اداره کل تبلیغ نوین، به اهمیت آموزش قبل از فعالیت در فضای مجازی برای همه ی طلاب (چه کسانی که تابحال ورود نداشته، و چه کسانی که در هر سطحی مشغول فعالیتند) پرداخته و آموزشهای آنلاین و آفلاین و محیطهای آموزشی وابسته به دفتر تبلیغات را معرفی نمودند.
در بخش دیگری از این نشست، حجت الاسلام حاجیانی فضای حوزه علمیه را درگیر دغدغه های جدیدی خواند و گفت: با توجه به گستره ی فضای مجازی، مبلغان باید در کنار تبلیغ به روش سنتی، در فضای مجازی نیز فعال باشند. فضای مجازی کمتر از فضای حقیقی نیست. طلاب باید راجع به فضای مجازی اطلاعات کافی داشته باشند.
وی ادامه داد: هر طلبه ای می تواند با توجه به توانایی خود، در همان زمینه فعالیت تبلیغی خود را در فضای مجازی شروع کند. رسانه ها هویت ما را کشف می کنند و بر اساس آن برنامه ریزی می کنند اما ما به دلیل تغافل در این فضا از این امکان بی بهره و بی نصیبیم. امروزه جنگ، جنگ نظامی نیست، بلکه جنگ اطلاعات است و هر کس اطلاعات بیشتری داشته باشد برنده ی میدان نبرد است. رسانه ها به قدرتی رسیده اند که می توانند پیام را به رفتار تبدیل کنند.
گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.