آیت الله العظمی نوری همدانی:

شهرها از فقیه و ائمه جماعت خالی شده اند

تاریخ انتشار:
عالمان دین هر اندازه علمشان زیاد باشد، وزنه ای می تواند در شهر و جامعه باشند که اثر گذار شوند. اگر امام راحل توانستند انقلاب جهانی به وجود بیاورند چون عالم و فقیه بودند.
نوری همدانی

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه جمعه این استان گفتند: روحانیت و حوزه در انقلاب دارای مسئولیت سنگینی هستند که از جمله آن مرزبانی عقیدتی است.

این مرجع تقلید در ادامه بر هجرت علما به شهرها برای تبلیغ دین و اقامه نماز جماعت تأکید کردند و افزودند: امروز مساجد فراوانی است که خالی از امام جماعت است. امام جماعت از کارهای مهم است. امام جماعت و مبلغ موفق کسی است که آگاه به زمانه، عالم، با مردم و همراه با مردم باشد.

معظم له بیان داشتند: در سابق در تهران فقهای زیادی بودند، ولی امروز این شهر و سایر شهرها و حتی حوزه از فقیه خالی شده است.

 ایشان افزودند:عالمان دین هر اندازه علمشان زیاد باشد، وزنه ای می تواند در شهر و جامعه باشند که اثر گذار شوند. اگر امام راحل توانستند انقلاب جهانی به وجود بیاورند چون عالم و فقیه بودند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به سخنان امام راحل در مورد عدم موفقیت انقلاب مرحوم آیت الله کاشانی گفتند: امام راحل در مورد مرحوم آیت الله کاشانی فرمود، « اگر آیت الله کاشانی درقیامشان موفق نبودند چون مرجع نبودند و هدف شان از قیام، برای ملی کردن نفت بود، ولی هدف ما از انقلاب، اسلام و با پیشتوانه مرجعیت است.

معظم له با اشاره به وضعیت فرهنگی منطقه طالقان افزودند: شهر و مردم طالقان از زمان های گذشته در اسلام اثر گذار بوده و هستند و همواره برای ترویج دین تلاش کردند و سختی های زیادی برای ترویج دین تحمل کردند.

 ایشان در ادامه افزودند: هرکاری که درنظام و انقلاب انجام می شود، باید با طراحی و برنامه ریزی باشد. اگر این گونه پیش رفتیم، اثرگذار خواهیم بود.

حضرت آیت الله نوری درادامه اظهار داشتند: مسئولیت امام جمعه، مسئولیت بسیار سنگین است و باید برای اثرگذاری بهتر وقوی تر ائمه جمعه باهم متحد باشند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.