رییس پلیس راهور ناجا:

تولید محتوای بومی، تهدید فضای سایبر را به فرصت تبدیل می کند

تاریخ انتشار:
سردار هادیان فر با درخواست از مبلغان برای ترویج فرهنگ ترافیک گفت: اگر تولید محتوا در زمینه فضای سایبری از سوی ما افزایش پیدا کند ما را از فضای تهدید خارج خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، سردار سید کمال هادیان فر، رییس پلیس راهور ناجا در چهارمین روز از سلسله نشست های طلیعه رمضان که عصر سه شنبه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، از آن جایی که پیشتر ریاست پلیس فتا را بر عهده داشت، بخش نخست سخنان خود را به فضای مجازی اختصاص داد و گفت: از ابتدا با انتخاب نام فضای مجازی برای این حوزه مخالف بودیم زیرا مجاز نامی برای فضای ماورای حقیقت است در حالی که این فضا، حقیقت است و شاید بهترین تعریفی که برای این حوزه معرفی شده، فضای سایبر است.
سردار هادیان فر به نقش فضای سایبری در دنیا اشاره کرد و گفت: ارتباط هر کشوری براساس پروتکل ایجاد می شود اما فضای سایبر این نقش را دگرگون کرد و مردم دنیا می توانند با استفاده از یک اسمارت فون با هرفردی در هر جای دنیا ارتباط برقرار کند.
وی با بیان این که فضای سایبری دنیا را منقلب کرده است اظهار داشت: امروزه هر واقعه ای در دنیا رخ دهد، در یک لحظه تمام دنیا متوجه می شوند، فضای سایبر حکومت ها را وادار به واکنش می کند که این واکنش قابل رویت است؛ این فضا سرشار از فرصت است.
رییس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: فضای سایبر بسیار گسترده است که چهار و دو دهم میلیارد دنیا از این فضا استفاده می کنند؛ زمانی که یک کلید واژه در گوگل سرچ شود برای آن پروفایل درست می کند و هر اطلاعاتی که در زمینه آن کلمه در پروفایل مربوطه قرار می گیرد.
سردار هادیان فر به بیان سخنان مقام معظم رهبری درباره فضای سایبری اشاره کرد و خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب بیان کردند فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید؛ اگر در زمینه سایبری تحریم نمی شویم برای این است که از آن برای جاسوسی استفاده می کنند اما مطمئن باشید اگر تولید محتوا در زمینه فضای سایبری از سوی ما افزایش پیدا کند ما را از این فضا خارج خواهند کرد.
رییس پلیس راهور ناجا در ادامه به معضل ترافیک و تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: ترافیک امروزه به عنوان یکی از معضلات جامعه به شمار می رود و در جهان سالانه در اثر سوانح رانندگی بیش از یک میلیون نفر کشته و بیش از 50 میلیون نفر مصدوم می شوند.
وی مهم ترین علت تصادفات انحراف به چپ، سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه دانست و افزود: اگر این قوانین رعایت شود درصد بسیاری از تصادفات در کشور کم می شود و از شما روحانیان در خواست دارم این نکات را برای مردم در ایام تبلیغی بگویید.
سردار هادیان فر با اشاره به عدم رعایت برخی قوانین توسط رانندگان اظهار داشت: عدم رعایت قوانین باعث بروز خطر آمار بالا رفتن تصادفات در ایران می شود.
رییس پلیس راهور ناجا با بیان توصیه هایی در زمینه کاهش سوانح رانندگی همچنین بیان عوامل تصادفات در کشور گفت: طلاب می توانند مبلغان فرهنگ ترافیک و سفیران پلیس راهور باشند که با ایجاد فرهنگ ترافیک و توجیه کردن مردم در کاهش تصادفات مؤثر باشند.
وی با اشاره به علل تصادفاتی که منجر به فوت شخص می شود، گفت: خواب آلودگی و عدم توجه به جلو مهمترین این عوامل است. خواب هیچ جایگزینی بغیر از خواب ندارد و همچنین مغز انسان در آن واحد نمی تواند دو عمل مختلف را انجام دهد در این صورت هنگام رانندگی باید فقط به جلو توجه داشت و هرگز از ابزاری که حواس انسان را پرت می کنند، استفاده نکرد.

گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.