جلسه اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین با میز تخصصی اخلاق برگزار شد

تاریخ انتشار:
اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین با توجه به فعالیت های گسترده در راستای ارائه گزارش و بررسی عملکرد جلسه ای با میز تخصصی اخلاق برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، جلسه اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین با میز تخصصی اخلاق با حضور دکتر ظریفیان رییس میز تخصصی اخلاق و حجت الاسلام نورمحمدی دبیر این میز و همچنین دکتر اباذر جعفری مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین و مدیران ادارات تبلیغ نوین برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر جعفری ضمن خیر مقدم، با بیان برخی از فعالیت های اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین گفت: گروه های تبلیغ نوین ظرفیت بسیار گسترده ای در زمینه فعالیت در عرصه های مختلف تبلیغ نوین را دارند که در صورت حمایت میز، این فعالیت ها می توانند از لحاظ کمی و کیفی گسترش پیدا کند.
وی با اشاره به این که مبلغان با حداقل هزینه بهترین محتوی را تولید می کنند افزود: فعالیت های تبلیغی مبلغان بیشتر جنبه اخلاص و انجام وظیفه تبلیغی دارد و سعی می کنند با کمترین هزینه بهترین محتوی را تولید و منتشر کنند.
در ادامه حجت الاسلام ملکی رییس اداره تبلیغ مجازی به برخی از فعالیت های این اداره با موضوع صداقت اشاره کرد و اظهار داشت: محتواهای تولید شده با موضوع اخلاق از طرح های ابلاغی در قالب های، گرافیک(عکس نوشته، اینفوگرافی)، متن (متن کوتاه و مقاله اینترنتی، پرسش و پاسخ)، کلیپ(صوتی و فتو کلیپ) تولید شده است.
رییس اداره تبلیغ مجازی ادامه داد: اداره تبلیغ مجازی در سال ۱۳۹۷ با هدایت گروه های فعال به سمت موضوعات اولویت دار، گروه هایی که از جهت علمی ومحتوایی و مهارت در قالب های تولیدی برتر بوده اند را به ارائه طرح در موضوع اخلاق تشویق نموده است.
محمد تقی استیری رییس اداره فعالیت های رسانه ای، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های تبلیغ رسانه ای بیان داشت: در سال ۱۳۹۷ بستر سازی لازم برای تولیدات رسانه ای با هدف ساماندهی گروه های تبلیغی رسانه ای و بهرمندی از مشاوره های محتوائی میز مذکور در دستور کار قرار گرفته است. در این خصوص تولیداتی از قبیل فیلم کوتاه، انیمیشن و موشن گرافی و.. در راستای حل مسئله مطرح شده از ناحیه میز صورت گرفته است . این تولیدات توسط گروههای تبلیغی انجام شده و در فضای مجازی بازتاب قابل قبولی داشته است.
وی گفت: امید است که میز اخلاق با تصویب طرح های اداره رسانه و ایجاد سفارش نامه های جدید، این اداره را در تولید آثار رسانه ای هدفمند و تاثیر گزار یاری نماید.
در ادامه جواد دلاوری، مسئول بخش مکتوب و هنری ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های اداره مکتوب و هنری افزود: اداره مکتوب و هنری در قالب های اینفوگرافی، پوستر، با موضوع صداقت، فعالیت داشته است. وی از میز اخلاق در خواست استفاده از ظرفیت های مکتوب در جهت تولید محصولات در قالب های متنوع همچون داستان بلند، کوتاه، تابلو مقاله، پوستر، اینفوگرافی، نرم افزار را خواستار شد.
در پایان دکتر ظریفیان رییس میز تخصصی اخلاق ضمن تقدیر از فعالیت های اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین از برنامه ریزی هدف مند و بستر سازی های مناسب جهت حل مسئله میز در زمینه های تبلیغ رسانه ای، مکتوب و هنری، مجازی و برگزاری مسابقات در این زمینه تشکر کرد و افزود: کلان مسأله اخلاق امسال موضوع اخلاق رسانه مطرح شده است. البته نسبت راستی گستری و اخلاق رسانه، نسبت جدی است که در واقع از موضوع عام به موضوعی خاص تر پرداخته شده است. انتظار عمومی جامعه از رسانه ها رعایت اخلاق و راستی گستری است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.