حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

اقدامات خزنده و نفوذی دشمنان اعتقادی را بشناسیم/ مردم قم برای عفاف و حجاب این شهر تلاش کنند

تاریخ انتشار:
تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) گفت: برای اینکه ترویج عفاف و حجاب سامان گیرد در درجه اول باید هوشیار باشیم، توطئه ها را بشناسیم و اقدامات خزنده و نفوذی دشمن اعتقادی و رفتاری را درک کنیم.

به گزارش بلاغ به نقل از شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در دومین همایش فعالان عفاف و حجاب با اشاره به آیه ۵۲ سوره آل عمران گفت: خداوند در این آیه یادآور این نکته است که قوم یهود که از منحرفین کهنه کار تاریخ هستند فاسد و مفسد بوده و فساد خود را به دیگران نیز منتقل می کردند و در زمان خود حضرت موسی با نافرمانی و انتظارت و توقعات عجیب بخصوص در حوزه اعتقادی جزو نافرمانبردارترین امت ها بودند.

او با بیان اینکه امروزه افرادی یهودی خصال و رفتار هستند؛ خاطرنشان کرد: امروزه افرادی در عصر غیبت خود را منتظر نشان می دهند اما در زمان ظهور شمشیر دشمنی را بر می کشند زیرا آنچه که امام عصر(عج) اجرا و مطالبه کند مطابق ذوق، راحت طلبی و اشرافی گری آنان نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: برگزاری این جلسات دارای بعد معرفتی و اجرایی در این زمینه است، زیرا ما باید هم در دینداری متدین باشیم و هم آن را به دیگران منتقل کنیم که از آن به امر به معروف و نهی از منکر تعبیر می شود و عفاف و حجاب مصداقی از آن است.

سعیدی با اشاره به ذکر نام حواریون در قرآن کریم گفت: حضرت عیسی با دیدن مسیر کفر از کسانی که متدین بودند و مکلف به انتقال این دیانت به دیگران بودند فراخوان کردند و کارهای فرهنگی و تبلیغی و کلیدی را از آنان مطالبه کرد و خدا در سوره صف آیه ۱۴ همین توصیه را به ما دارد و از ما می خواهد حواریون را اسوه خود قرار دهیم و دین خدا را یاری کنیم.

او افزود: کسانی که در راستای امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب قیام کنند خدا پشت آنان است و وعده پیروزی به آنان داده شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت مسئله کادر سازی در تمام عرصه ها ابراز داشت: همان طور که حضرت عیسی به کادر سازی پرداخت و نیروهای خودی و غیر خودی را در زمان ضرورت منسجم و هماهنگ کرد، امروزه ما نیز باید در راستای تحقق مطالبه رهبر انقلاب به منظور رعایت وجهه انقلابی و ظاهر عفاف و حجاب در شهر قم از این خط مستمر تاریخی الگو بگیریم و فراخوان امروز رهبر انقلاب از ما برای قیام امر به معروف و نهی از منکر، خود استمرار حرکت نبی اکرم(ص) و سایر امامان و پیامبران است.

سعیدی تاکید کرد: برای اینکه این کار سامان گیرد در درجه اول باید هوشیار باشیم، توطئه ها را بشناسیم و اقدامات خزنده و نفوذی دشمن اعتقادی و رفتاری را درک کنیم.

او با اشاره به توطئه های فرهنگی دشمن یادآور شد: بعد از پایان دوران دفاع مقدس توطئه های فرهنگی دشمن پرشتاب و خزنده شروع شد و دشمن از طریق اشاعه فرهنگ غلط و فساد سعی می کند جوانان را از ما بگیرد زیرا دیده بودند که جوانان ما در دوران دفاع مقدس شکوه آفریدند و از انقلاب، ارزشها و کشور خود دفاع کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: کسانی که در این عرصه قدم بر می دارند باید توجه کنند که در این خصوص دو گروه مشخص و ممتاز فعال هستند؛ اول کسانی که آتش زیر خاکسترند و جریانی کار می کنند و عده دوم کسانی که از این جریان خزنده و منحرف بی اطلاع هستند و به اسم آزادی در حال ترویج بی حجابی هستند.

سعیدی با بیان اینکه قم حرم اهل بیت می باشد گفت: ما باید از این حریم محافظت کنیم و با عزم و اراده راسخ دستانی که برای به هم ریختن عفاف و حجاب است را قطع کنیم و در این راه باید خود مردم قم تلاش کنند زیرا شهر قم پایگاه جهان اسلام است و امروزه از بیش از ۱۰۰ کشور جهان برای تحصیل دروس حوزوی به این شهر می آیند و این خود ظرفیتی برای شهر قم است که دشمنان می خواهند آن را از ما بگیرند.

او خطاب به حاضران تصریح کرد: در حوزه طهارت، عفاف و حجاب با عزم راسخ و با معرفتی که در جلسه آموزشی فرا می گیرید باید روش ها را بشناسید و برای طهارت قم و زدودن ابتذال ریشه یابی کنید و تذکر لسانی بهترین روش برای کسانی است که تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار گرفته اند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.