حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

اقتدار انقلاب نتیجه تبعیت از اهل بیت است | اربعین مشتی بر دهان استکبار است

تاریخ انتشار:
استاد حوزه با بیان این که عزت و اقتدار انقلاب نتیجه تبعیت از اهل بیت(ع) است، تأکید کرد که امروز رهبر معظم انقلاب با الگو از سید الشهدا(ع) در برابر دشمنان ایستاده اند.

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به پیش رو بودن اربعین حسینی گفت: میلیون ها عاشق رهسپار کشور عراق شدند تا در راهپیمایی بی نظیر اربعین شرکت کنند.

وی اربعین را نماد اظهار محبت به امام حسین(ع) و قدرت ولایت دانست و افزود: اربعین امتثال امر الهی برای اظهار مودت نسبت به اهل بیت(ع) و اوج این محبت است، امیدواریم امسال اربعین در اوج شکوه و عظمت برگزار شود و زائران بدون مشکل به وطن های خود بازگردند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به خطبه تاریخی و دشمن شکن عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) در شام اظهار داشت: نهضت امام حسین(ع) دارای دو بخش شهادت و رسالت است، شهادت تا عصر روز عاشورا انجام شد؛ بخش دوم رسالت قیام بود تا همه مردم در جریان قرار گیرند چرا که بنی امیه می خواستند مانع فهمیدن مردم از شهادت امام حسین(ع) شوند.

وی ادامه داد: گریه های امام سجاد(ع) و مجاهدت های حضرت زینب(س) برای این بود که دشمن نتواند بر حادثه عظیم عاشورا سرپوش بگذارد، اهل بیت امام حسین(ع) از هر فرصتی برای روشنگری نسبت به قیام سیدالشهدا استفاده کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که اسلام مردم شام اسلام اموی و سفیانی بود نه نبوی و علوی، ابراز داشت: مردم شام اهل بیت(ع) را نمی شناختند و نمی دانستند که چه کسی در کربلا قیام کرده است، خطبه امام سجاد(ع) در مسجد دمشق و خطبه حضرت زینب(س) در مجلس یزید سبب روشنگری جدی برای حاضران شد و رسالت اهل بیت(ع) در این جریان در پوشش اسارت بود.

وی اهل بیت(ع) را الگوی انقلاب اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: امروز با گذشت 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی که به دست توانای امام راحل صورت گرفت و رهبر معظم انقلاب همان راه را ادامه دادند، سرمان در دنیا بلند است.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: انقلاب در برابر آمریکا که خود را قدرت بلامنازع می داند ایستاده و این عزت، سربلندی و  اقتدار نتیجه پیروی از اهل بیت(ع) است، منطق جمهوری اسلامی منطق امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) است، رهبر معظم انقلاب امروز با الگو از سید الشهدا و عقیله بنی هاشم در برابر دشمنانی مانند آمریکا ایستاده اند؛ امیدواریم اربعین با شکوه امسال مشتی بر دهان دشمنان و استکبار باشد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.