حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عزاداری امام حسین تجارتی بزرگ و ضمانتی عظیم برای سعادت است

تاریخ انتشار:
استاد حوزه علمیه عزاداری برای امام حسین(ع) را ضمانتی عظیم برای سعادت ابدی انسان بیان کرد و گفت: مومن در ابتلائات و سختی ها دچار یاس و ناامیدی نمی شود.
حجت الاسلام و المسلمین انصاریان

به گزارش بلاغ به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد برجسته حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان در سیر فنای فی الله تنها به وصال فکر می کند، چنین انسانی درست است که در عالم دنیا و در میان مردم زندگی می کند اما مانعی در مقابل خود برای رسیدن به خداوند نمی بیند.

وی افزود: کسی که محبوب خداوند می شود طبق صریح روایات؛ تمام درهای فیوضات در حد صحه وجودیش به روی او باز می شود و در همه لحظات الطاف الهی را دریافت می کند تا زمانی که پرده کنار برود و الطاف الهی را به صورت رضوان، مغفرت کامل و رحمت الهیه مشاهده کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: انسان های مومن در قیامت پاداش و مزد عمل و زحمتی را که در عالم دنیا متحمل شدند دریافت می کنند و تا ابد در لذت بردن به سر می برد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مومنان در قیامت پاداش رحمت الهی را دریافت می کنند، بیان داشت: کسی که نیتش آن است خداوند را بندگی کند در قیامت مزد آن را دریافت می کند.

وی افزود: امام محمدباقر(ع) می فرمایند: حسین ما همه هستی خود را بدون توقع پاداش فدای خداوند کرد، ایشان به قدری فانی در عظمت پروردگار بود که تنها حضرت حق را می دید و توجهی به بهشت نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه خداوند از رگ گردن انسان هم به او نزدیک تر است، ابراز کرد: انسان اگر این را درک کند در سختی ها و ابتلائات صبور می شود و با این یقین می تواند زندگی خوبی داشته باشد برای رسیدن به وصال انسان نیازمند تمرین است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: رسیدن به خداوند کار دشواری نیست انسان چون در این مسیر قدم برنداشته به نظرش دشوار می رسد در حالی که روایت است که با سه قدم انسان می تواند به مقام یقین دست یابد که یکی از آنان اجتناب از گناه و معصیت است.

وی افزود: انسان مومن در ابتلائات دچار یاس و ناامیدی نمی شود که با از دست دادن چیزی دچار افسردگی شود چون می داند خدایی وجود دارد که در معرض لطف، رحمت و دید او است و هرگز از حیطه لطف و رحمتش خارج نمی شود؛ زیرا خداوند بر همه چیز محیط و مخلوقات همه محاط هستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان مومن هرگز از مرگ هراس ندارد، ادامه داد: جفت کردن کفش عزاداران حسینی یادگار امام زین العابدین(ع) است برای همین عزاداری برای امام حسین(ع) تجارتی بزرگ و ضمانتی عظیم برای سعادت انسان محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: کسی که در دنیا به نقطه وصال نرسیده باشد همه خوبی هایش گناه است بنابراین انسان حتما باید به این مقام برسد. انسان باید به گونه ای به خداوند یقین داشته باشد که اگر در واقعه کربلا واقع شد خود را نبازد و از امام خود دفاع کند

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.