حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

معادباوری شاخصه اصلی مدیران صالح و شایسته است

تاریخ انتشار:
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه معادباوری مهمترین شاخصه مدیران صالح و شایسته است، گفت: توجه به قیامت عقل انسان را افزایش می دهد.

به گزارش بلاغ به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان امروز در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس، گفت: مسائل و مشکلات دنیوی ذکر را جهت می دهد.

وی افزود: زمانی که انسان در زندگی با مسائل و مشکلاتی روبرو می شود به حدی که به رفع آن مشکلات اقدام می کند در این هنگام است که آن مشکلات ذکر او محسوب می شود؛ اینکه ذهن آدمی درگیر برخی مسائل باشد یک امر طبیعی است اما اینکه آن مسائل چه چیزهایی هستند مورد توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه ارزش آدمی به آن مساله ای بر می گردد که ذهن او را درگیر کرده است، ادامه داد: مسائل اساسی بعضی افراد افزایش عزت و آبرو نزد دوستان و آشنایان است؛ سطح این مساله بسیار نازل به شمار می رود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان باید برای ذکر برنامه ریزی کند، ابراز کرد: انسان با چنین برنامه ای است که می تواند فارغ از مسائل خرد به مسائل کلان فکر کند؛ مساله اصلی انسان قیامت است.

وی افزود: مدیری که مساله اساسی‌اش حب دنیا باشد و به قیامت فکر نکند از شعور کافی برای مدیریت برخوردار نیست؛ در جامعه امام زمانی قیامت مساله اساسی مدیران است چون جامعه مهدوی مبتنی بر عقل اداره می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه در جامعه مهدوی مدیران از عقل و درایت بالایی برخوردار هستند، گفت: مدیری که مدام به فکر معاد و قیامت است نشان می دهد که او از عقل فراوانی برخوردار است زیرا یاد قیامت عقل انسان را افزایش می دهد.

استاد حوزه علمیه ذکر اهل بیت(ع) را بسیار بالاتر از دیگر اذکار برشمرد و ادامه داد: ذکر ظهور امام زمان(عج) بالاترین ذکر است؛ ظهور افق و بالاترین نقطه به شمار می رود زیرا ظهور نمی تواند مساله هر کسی باشد.

وی با بیان اینکه دعا برای فرج بالاترین دعاها و انتظار فرج با فضیلت ترین عبادت ها است، ادامه داد: ظهور زمانی محقق می شود که به آن توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه در حوزه های علمیه کمترین کتاب ها درباره امر ظهور و فتنه های آخرالزمان نوشته شده است، ابراز کرد: زمانی که توجه به امر ظهور کم شود ذکر نیز کاهش می یابد؛ مساله اصلی قطب عالم امکان امام زمان(عج) امر فرج است.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.