معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

امام حسین(ع) مظهر عزت و غیرت دینی است

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام حسین(ع) مظهر غیرت دینی در جریان عاشورا است، گفت: در دوران کنونی نیز مقام معظم رهبری مظهر عزت و استقامت در مقابل با دشمن هستند که این عزت در ادامه جریان عاشورا است.

به گزارش بلاغ، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در مراسم عزاداری ماه محرم که با حضور پرسنل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: صحنه عاشورا و صحنه کربلا پر از عبارت ها و درس ها و صحنه های متعددی از زیبایی ها و زشتی ها است و حقیقتاً در صحنه عاشورا بُعد زیبایی و در نقطه مقابل آن، پلیدی ها و پلشتی ها به اوج خود رسید.

وی با اشاره به صحنه عاشورا و وقایعی که در آن زمان گذشت، گفت: در یک طرف شاهد ترس و تردیدها و در طرف دیگر، ثبات و عزت افراد را می بینیم؛ افرادی که در عاشورا تهدید کردند، به خاطر پول و منصب آمده بودند که امام حسین (ع) را شهید کنند و یک عده هم جزو جاهلین بودند و امام(ع) را نمی شناختند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به شأن و جایگاه امام حسین(ع) در جریان عاشورا پرداخت و تصریح کرد: این مظهر تردید است که عده ای مثل عمر بن سعد که نسبت به امام(ع) شناخت داشتند و در مقابل امام ایستادند؛ از طرفی هم نمی توانستند از وعده ها دست بِکشند و شمر بن ذی الجوشن ، عمر بن سعد را مطمئن کرد تا امام حسین (ع) را به شهادت برساند.

وی با اشاره به برخی آیات سوره نساء که به حرمت برقرار ساختن پیوندهای دوستانه با کافران اشاره شده، افزود: کسانی که کافران را دوست خودشان انتخاب می کنند و کسانی که مؤمنین را به عنوان اولیاء خدا انتخاب کنند، در حالی که با این که خدای متعال دستور داده که اگر با عده ای نشستید که آیات خداوند را مورد تکفیر و تمسخر قرار می دهند، شما همانند آنها هستید و خداوند متعال هر دو گروه را مورد عذاب الهی قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد اظهار داشت: برخی ممکن است از طریق همنشینی با افرادی که آیات الهی را تمسخر می کنند، همدست شوند و برخی دیگر در فضای مجازی پیام های مسخره کننده آیات الهی را برای دیگران ارسال کنند، که این دو دسته با یکدیگر یکسان هستند.

وی با بیان اینکه کربلا صحنه آموزش سبک زندگی است، گفت: این غیرت دینی و همچنین ترس ها و تردید ها در گفتن سخن حق و دامن گیر شدن فرد در بیان سخن حق، از جمله درس هایی است که می توان از صحنه عاشورا گرفت.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: خداوند نسبت به مؤمن غیرتمند است و اجازه نمی دهد شخصیت مؤمن پایمال شود؛ امام صادق(ع) می فرمایند که اگر جمله ای گفته شود که آبروی افراد از بین برود، ولایت میان خود و خدا را از بین برده و قطع کرده است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) مظهر غیرت دینی در جریان عاشورا است، افزود: وقتی که به صحرای کربلا و صحنه عاشورا می نگریم، غیرت دینی را در آنجا مشاهده می کنیم؛ در جریان عاشورا، از یک طرف عمر بن سعد در اوج ذلت و تردید و از یک طرف امام حسین(ع) در اوج عزت و غیرت دینی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد خاطرنشان کرد: در دوران کنونی نیز مقام معظم رهبری مظهر عزت و استقامت در مقابل با دشمن هستند که همه این ها در ادامه جریان عاشورا است.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.