به همت اداره همکاری ها و تعاملات فرهنگی و تبلیغی برگزار شد؛

جلسه "مددکاری فرهنگی و اجتماعی جهت صیانت بخشی به خانواده های درگیر اعتیاد"

تاریخ انتشار:
به همت اداره همکاری ها و تعاملات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، جلسه هم اندیشی بانوان فعال در برنامه محله محوری قم "مددکاری فرهنگی و اجتماعی جهت صیانت بخشی به خانواده های درگیر اعتیاد" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره همکاری ها و تعاملات معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، جلسه هم اندیشی بانوان فعال در برنامه محله محوری قم "مددکاری فرهنگی و اجتماعی جهت صیانت بخشی به خانواده های درگیر اعتیاد" در سالن رضوان این معاونت برگزار شد.

این جلسه با حضور حجت الاسلام شریعتمداری رئیس اداره همکاری ها و تعاملات معاونت فرهنگی تبلیغی، سرهنگ بادینلو مدیریت آسیب های اجتماعی سپاه امام علی بن ابی طالب استان قم و همچنین مبلغان فعال خواهر در این عرصه با هدف صیانت از خانواده های درگیر اعتیاد صورت گرفت.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام شریعتمداری ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه گفت: همانطور که می دانیم، اعتیاد مسأله اول در مجموعه آسیب های اجتماعی بوده و ریشهِ سلسله ای از مسائل و مشکلات است.

وی در ادامه افزود: فعالیت در زمینه صیانت بخشی و ارتباط با خانواده های درگیر اعتیاد با جلسات معمولی مشاوره بسیار متفاوت است و مبلغان خواهر فعال در این عرصه باید از مهارت های مخلتف علمی و محتوایی برخوردار باشند.

رئیس اداره همکاری ها و تعاملات اظهار داشت: تلاش های بی وقفه مبلغان خواهر در این عرصه با توجه به پیگیری دلسوزانه آنها نسبت به مشکلات خانواده های درگیر اعتیاد بسیار ارزشممند است و باید این فعالیت ها مستمر باشد تا بتوانیم شاهد تغییرات مطلوبی در خانواده های درگیر این بلای خانمان سوز و به تبع آن، تغییرات چشمگیر در جامعه باشیم.

حجت الاسلام شریعتمداری با اشاره به نیاز خانواده ها به مباحث آموزشی در موضوع مسائل آسیب های اجتماعی اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی همواره نسبت به اصلاح و ارتقاء جایگاه خانواده خصوصا در قم اعلام آمادگی نموده و با همه ظرفیت خود پای کار است. مجموعه دفتر تبلیغات تمام امکانات خود را برای تحقق یک شهر سالم از لحاظ شخصی و اجتماعی بکار گرفته و خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه سرهنگ بادینلواز فعالیت های انجام گرفته توسط حوزه آسیب های اجتماعی سپاه علی بن ابی طالب استان قم خبر داد و به ارائه برنامه های در دست اقدام پرداخت.

شایان ذکر است در پایان جلسه حجت الاسلام قلی پور مدیر داخلی مرکز کرامت و  کارشناس صیانت، در خصوص مسائل مرتبط با بحث اعتیاد و همچنین چگونگی ارتباط مبلغان با خانواده های درگیرِ اعتیاد، مطالبی را بیان کرد.

گزارش تصویری

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.