رئیس گروه مطالعات، برنامه ریزی و بودجه:

انجام اقدامات پیشگیرانه نسبت به آسیب های اجتماعی توسط کمیته قم

تاریخ انتشار:
دکتر خون چمن رئیس گروه مطالعات، برنامه ریزی و بودجه معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اقدامات پیشگیرانه نسبت به آسیب های اجتماعی از اولویت فعالیت های کمیته برنامه ریزی عملیاتی قم می باشد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، چهارمین جلسه کمیته برنامه ریزی عملیاتی قم با حضور دکترعلی خون چمن رئیس گروه مطالعات، برنامه ریزی و بودجه معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و اعضای این کمیته در سالن جلسات معاونت برگزار شد.

خون چمن با ارائه طرح "راهنمای خانواده" در خصوص آسیب های اجتماعی و راه حل آن گفت: نسبت به آسیب های اجتماعی که امنیت خانواده ها را هدف گرفته است، که اقدامات پیشگیرانه ای در این خصوص توسط کمیته برنامه ریزی عملیاتی قم انجام شده است.

وی در ادامه مطالب خود بیان داشت: در طرح "راهنمای خانواده" مبلغان وظیفه آموزش و راهنمایی زوجین جوان را به عهده دارند و همچنین مبلغان باید تلاش کنند تا راهنمای آنها در حل مشکلات و مسائل احتمالی زندگی مشترک باشند.

رئیس گروه مطالعات، برنامه ریزی و بودجه در خصوص عملیاتی شدن طرح مذکور اظهار داشت: شناسایی و ساماندهی طلاب متخصص و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط در حوزه خانواده، اولین گام این طرح می باشد.

دکتر خون چمن در ادامه افزود: بعداز گام نخست، طلاب مذکور به مکان های مختلفی همچون؛ مساجد، بقاع متبرکه، مدارس، کانون ها، مراکز فرهنگی، ادارات، تفرجگاه ها و ... جهت راهنمایی خانواده ها در خصوص پیشگیری از اختلافات خانوادگی و آسیب های اجتماعی، اعزام می شوند.

رئیس گروه مطالعات، برنامه ریزی و بودجه معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به اهمیت  برگزاری کلاس های مهارتی در این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: سعی شده است در این طرح برای بالا بردن سطح علمی و مهارتی طلاب متخصص و همچنین کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی کلاس های مهارتی با موضوعات: مهارت های زندگی، همسرداری و فرزندپروری برگزار شود.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.