حجت الاسلام و المسلمین هراتی مطلق:

خدمت به مردم با تعطیلی مصلّی نماز جمعه، متوقف نشد

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام و المسلمین هراتی مطلق امام جمعه شهرستان بروجن گفت: در ایام کرونا و تعطیل شدن مصلّی نماز جمعه، خدمت رسانی به مردم شریف شهرستان بروجن تعطیل نشد و با قوّت ادامه پیدا کرد.
خدمت به مردم با تعطیلی مصلّی نماز جمعه، متوقف نشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین هراتی مطلق، از مبلغین نخبه معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما، از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خود از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون، خبر داد.

حجت الاسلام هراتی مطلق به موضوع رسیدگی به معیشت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا با توجه به اینکه بعضی از مردم کسب وکارشان تعطیل شد، طرح "هر مسجد یک قربانی" را راه اندازی کردیم و به فضل خداوند توانستیم در 14 مسجد شهرستان بروجن، چهارده قربانی داشته باشیم تا با توزیع این گوشت های قربانی بتوانیم بخشی از معیشت آسیب دیده افراد نیازمند را جبران نماییم.

وی در ادامه این گفت و گو با مهم برشمردن رعایت مسائل بهداشتی، بیان کرد: از جمله خدمات انجام گرفته در ایام کرونا در شهرستان بروجن، ضدعفونی کردن معابر و خیابان های سطح شهر و همچنین توزیع پک های بهداشتی و تولید حدود 8000 ماسک در آن زمان بود، البته با ادامه شیوع این ویروس منحوس این فعالیت ها دو چندان شده است و یک گارگاه تولید صنعتی ماسک سه لایه را توانسته ایم راه اندازی نمائیم.

امام جمعه بروجن در ادامه افزود: در شب عید نوروز امسال برای 100 نفر از نیازمندان شهر بروجن تعداد صد بسته سبد معیشتی هرکدام به ارزش یک میلیون تومان تهیه شد و به دست آن عزیزان رسید. این پک ها  شامل مواد غذایی، مواد بهداشتی و بسته های فرهنگی بود.

این مبلغ نخبه به فعالیت های تبلیغی در ایام نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: در ایام ولادت سراسر با برکت امام زمان (عج) در طرح "نذر مهدوی" توانستیم 60 رأس گوسفند قربانی کنیم و به دست افراد نیازمند برسانیم. پختن کیک بزرگ خامه ای و توزیع آن نیز دیگر فعالیت ما در نیمه ماه شعبان بود.

حجت الاسلام هراتی مطلق اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان امسال خدمت رسانی به مردم به اوج خود رسید و در قالب طرح "مواسات و همدلی" 1400 سبد کالا در این ماه مبارک تهیه و بین مردم توزیع شد. علاوه بر این طرح، مسابقه کتابخوانی با موضوع "کتاب مهمان خانه ما" در ماه رمضان برگزار شد تا بخشی از ایام فراغت و قرنطینه مردم در خانه را بتواند جبران نماید.

وی در ادامه افزود: در شب و روز عید غدیر با پخت 30 هزار غذا و 24 هزار قرص نان گامی دیگر برای رسیدگی به معیشت مردم بود. همچنین با برآورده کردن خواسته های کودکان نیازمند مانند درخواست دوچرخه، عروسک, لباس و ... توانستیم لبخند را در روز عید غدیر، بر لب های این کودکان بنشانیم.

امام جمعه بروجن گفت: برگزاری مسابقه کتاب خوانی "کتاب جاذبه و دافعه علی علیه السلام" و تهیه یکصد سبد کالا به ارزش 300 میلیون تومان از فعالیت های ما در ایام غدیر امسال بود.

این مبلغ نخبه به اهمیت برگزاری مجالس عزاداری سیدالشهداء اشاره کرد و اظهار داشت: در ماه محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، مراسم و مجالس عزاداری را در قالب طرحی به عنوان "روضه محلّه" در فضاهای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجرا نمودیم که با استقبال خوب مردم روبرو شد.

حجت الاسلام هراتی مطلق در پایان این گفت و گو بیان کرد: در حال حاضر باتوجه به بالا رفتن تعداد افراد فوت شده کرونایی و ترس مردم از غسل دادن آنها، با تشکیل هفت گروه از ائمه جمعه بخش های شهرستان بروجن، وظیفه تغسیل این اموات را برعهده داریم و از خداوند متعال مسئلت داریم تا هرچه زودتر این بلیّه را از مردم جهان بخصوص مردم عزیز کشورمان رفع نماید.

photo_2020-09-22_09-14-12.jpg

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.