پیام معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بمناسبت درگذشت مرحوم علیپور

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در پیامی به مناسبت درگذشت رییس پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با صدور پیامی ارتحال دکتر ابراهیم علیپور رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی را تسلیت گفت.

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال دوست ارجمند و همکار گرامی، جناب آقای دکتر ابراهیم علیپور بسیار مایۀ تأسف و تأثر گردید. تحمل این مصیبت برای خانوادۀ گرانقدر ایشان و دوستان و همکاران، بسی سخت و طاقت فرساست. آن مرحوم علاوه بر مقام علمی و کسوت معلمی، خصلت­ها و فضایل اخلاقی ارزشمندی را به همراه داشت که سرآمد آنها تواضع، حسن سلوک، مهربانی و خیرخواهی ایشان بود.

این ویژگی­ها برای بنده، طی 30 سال رفاقت نزدیک با مرحوم، کاملاً ملموس و محسوس بود و هرچه تأمل می­کنم، حتی یک مورد هم به خاطر نمی­آورم ایشان ناراحتی و تکدر خاطر کسی را فراهم آورده باشد. آن عزیز سفر کرده همواره خیر و خوبی دیگران را می­خواست و برای راحتی دیگران سعی بلیغ داشت.

مرحوم علیپور علاوه بر حضور در مجامع علمی و اندیشه­ای، در میدان تبلیغ و مواجهۀ فرهنگی با اقشار مختلف، به ویژه دانشجویان از توفیقات ارجمندی برخوردار و سال­ها در دانشگاه­های مختلف کشور انجام وظیفه کرده و با حسن سلوک و مهربانی کم ­نظیرش دل­های زیادی را مجذوب مفاهیم والای اخلاقی و دینی کرده بود، تا جایی که چند مرتبه به عنوان «مبلّغ برتر» نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه­ها انتخاب شد.

گرچه فراق آن دوست دیرینه سخت و برای خانواده و دوستان نزدیکش جانکاه است، اما امید آنکه رحلتش در شب جمعه و شام اربعین نشانه­ای از عنایت خاص خداوند متعال و اربابش امام حسین علیه السلام بوده و همواره مهمان سفرۀ لطف حضرت سید الشهدا باشند.

با عرض تسلیت ارتحال دکتر علیپور، از خداوند متعال برای همسر محترم و فرزندان عزیزشان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم و امید دارم این خانوادۀ عزیز در سایۀ لطف اهل بیت علیهم السلام، همیشه پیروز و سر بلند باشند.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.