رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی خبر داد؛

رویکردهای جدید اداره امور تبلیغ نخبگانی در عرصه تبلیغ دینی

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام عباس زاده گفت: اداره امور تبلیغ نخبگانی با شیوع ویروس کرونا با رویکردی متفاوت وارد عرصه جدید تبلیغی شد و با نشستی که با نخبگان انجام گرفت نسبت به موضوعات و چگونگی استفاده از این ظرفیت برنامه های دقیق ارائه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام عباس زاده رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفتگویی با خبرنگار ما از رویکردهای متفاوت تبلیغی خبر داد و گفت: این اداره با توجه به شیوع ویروس کرونا و مسائل پیش آمده وارد عرصه جدید تبلیغی شده هنچنین با نشستی که با نخبگان انجام گرفت نسبت به موضوعات و چگونگی استفاده از این ظرفیت برنامه های دقیق ارائه شد.

حجت الاسلام عباس زاده افزود: ظرفیت هایی که در فضای مجازی وجود دارد در فضای حقیقی نیست هر چند تبلیغ حضوری و با مردم بودن آثار خیر وبرکت فراوانی دارد و به مسئله مهم اعتقادی، معنوی و تربیتی جامعه تاثیر شگرف دارد.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی با بیان این که حضور مبلغ در منطقه تبلیغی، به صورت مقطعی بوده و به تمام موضوعات احاطه کامل ندارد افزود: زمان حضور مبلغ در محافل و مساجد در ساعت خاصی می باشد که بیشتر مردم به خاطر مشغله ها و مشکلات زندگی نمی توانند در ساعات تعیین شده حضور داشته باشند و از طرفی شیوع ویروس کرونا باعث شده حضور مردم به حداقل برسد. به همین جهت فضای مجازی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

وی با اشاره به این که مخاطبان ما دنبال مباحثی هستند که نسبت به آنها دغدغه دارند اظهار داشت: متاسفانه افرادی هستند در محافل علمی مباحثی را همسو با مغرب زمین و در قالب روشنفکری مطرح می کنند و اصل دین و اعتقادات جوانان را با شبهه به چالش می کشند. که انبوه سوالات جوانان و دانشجویان در این قالب می باشد که اداره نخبگان تبلیغی به صورت تخصصی وارد این حوزه شده است که باید با جهاد علمی در مقابل این طوفان جهل و شک دینی مبارزه کرد.

وی با اشاره به پخش برخط برنامه های انجام در ماه مبارک رمضان، محرم و دهه آخر صفر اظهار داشت: منبرهای کوتاه برخط در ماه مبارک رمضان، دهه اول محرم و دهه آخرصفر از طریق آپارات، سایت بیان و کانال بلاغ در شبکه های اجتماعی قریب به 1150 برنامه پخش گردید. همچنین تبلیغ در فضای مجازی در قالب های تصویری، صوتی و مکتوب توسط نخبگان این اداره صورت گرفت.
رییس اداره امور نخبگان تبلیغی افزود: همچنین درعرصه رسانه و رسانه ملی(صدا وسیما) به طور تخصصی به مباحث معرفتی و اعتقادی نسبت به تعمیق ایمان و باورهای دینی جامعه نقش آفرینی کردند و مهمتر از همه به مباحث شعوری در نهضت اباعبدالله الحسین (ع) و موضوعاتی همچون "تحلیل کلامی مسئله کرونا"  بررسی ابعاد فقهی کرونا پرداخت شد.

وی گفت: از جمله فعالیت های دیگر این اداره، همکاری با مراکز و نهادهای مرتبط اعم از معرفی نخبه تبلیغی و حمایت از فعالیت های آن ها و نیز اجرای برنامه های تبلیغی مشترک است.

 

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.