رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی گفت:

غرب زدگی و خرافه انگاری دین، لغزشگاهی خطرناک در کمین جامعه نخبگانی کشور

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام عباس زاده رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی، در جلسه هم اندیشی مبلغان نخبه در عرصه ایمان و باورهای دینی گفت: موضوع غرب زدگی و خرافه انگاری دین، یک موضوع مهم برای جامعه نخبگانی کشور می باشد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، به همت اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جلسه هم اندیشی مبلغان نخبه در عرصه ایمان و باورهای دینی با موضوع "غرب زدگی و خرافه انگاری دین" در سالن جلسات مرکز همایش های غدیر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام عباس زاده رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی ضمن خیر مقدم و تبریک ایام ولادت با برکت پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) مطالبی را بیان کرد.

حجت الاسلام عباس زاده به توهین اخیر کشور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام سالیان سال تلاش کرد و سختی ها کشید تا اندیشه بشر را پویا و افراد جامعه را هدایت کند. اما الان متاسفانه شاهد هتک حرمت به ساحت مقدس اشرف انبیاء توسط کشور فرانسه به بهانه آزادی بیان هستیم که به شدت این مساله را محکوم می نمائیم.

وی در ادامه مطالب خود افزود: با هم اندیشی مبلغان نخبه برآن شدیم در مورد موضوعات کاربردی در بحث تعمیق ایمان و باورهای دینی ورود کنیم و موضوعات مختلف که نیاز جامعه در آن باشد را شناسایی کنیم و با تناسب موضوعات از اساتید مجرب و متخصص در آن موضوع دعوت کرده و در مورد آن هم اندیشی شود.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی با اشاره به موضوع مهم غرب زدگی و خرافه انگاری دین اظهار داشت: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد موضوع "غرب زدگی و خرافه انکاری دین" با حضور استاد گرانقدرحجت الاسلام دکتر ابوالفضل ساجدی مورد گفت و گو قرار گیرد تا بتوانیم در عرصه تعمیق باورهای دینی جامعه گامی مؤثر برداریم.

حجت الاسلام عباس زاده گفت: متاسفانه در جامعه امروزی اگر فردی صاحب مدرکی شود خود را از دیگر افراد جامعه جدا کرده و برای خود شأن و منزلتی بی بدیل لحاظ می کند و خود را تافته جدابافته از افراد جامعه می داند و این کار تا جایی جلو می رود که آن فرد دین خود و هویت دینی خود را نیز منکر می شود.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی، غرب زدگی را لغزشگاهی خطرناک برای جامعه نخبگان کشور دانست و گفت: برخی افرادی که صاحب مدرکی می شوند و با توجه به نداشتن فرهنگ نخبه بودن، هویت انسانی و دینی خود را منکر می شوند باید دقت کنند که کشورهای غربی با حیله ی انسان محوری در مقابل خدامحوری برای آن ها دام های زیادی پهن کرده اند تا آنها را از مسیر مستقیم خارج نمایند.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.