حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

از زیارت بانوی کرامت حتی از راه دور غافل نشویم

تاریخ انتشار:
کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت بابیان اینکه بانویی که می‌تواند مارا به مقام شفابرساندودربهشت دست مارابگیردحاجت‌های دنیایی را به طریق اولی می تواندبه انسان بدهد،گفت:دوست داران اهل بیت از زیارت وتوسل به این بانوغافل نشوندزیرا این بانو نزد خدا بسیار عزیز است.

به گزارش خبرنگار بلاغ به نقل از حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد امشب طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل بیت با اشاره به روایات فراوانی که در رابطه با فضیلت شهر قم و حضرت معصومه سلام الله علیه وجود دارد، گفت: امام صادق علیه السلام در روایتی فرمودند که برای خدا حرمی است و آن کعبه است، برای رسول الله حرمی است و آن مدینه است، امیرالمؤمنین حرمی دارد که آن کوفه است و ما اهل بیت هم حرمی داریم که آن شهر قم است.

وی با بیان این که حرم فقط به معنای جایی که امامان دفن هستند نیست و به جایی که منتسب به امام است نیز حرم می‌گویند افزود: در روایت آمده است که قم آشیانه ما آل محمد صلوات الله علیه و اله است یعنی اگر بنا باشد جان و روح ما جایی آرامش بگیرد آنجا قم است.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه سرزمین و خاک قم مقدس است و نورانیت دارد، گفت: تمام موجودات عالم روح ملکوتی، فهم و شعور دارند و ذکر می گویند و خدا که می فرماید زمین روز قیامت همه افعال ما را شهادت می‌دهد نشان می‌دهد که زمین هم روح، درک و شعور دارد.

وی با بیان اینکه در روایات داریم که ولایت ما اهل بیت به موجودات عالم عرضه شد و آنان که قبول کردند بر دیگران فضیلت دارند، افزود: در روایت داریم که سرزمین قم مقدس است و ولایت ما اهل بیت را قبول کرده است و فرمودند قم شهر ما است و اهل این سرزمین منتسب به ما هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: امام صادق علیه السلام در این روایت فرمودند خدایا قم را از هر بلا و مصیبتی حفظ کن و در روایت داریم که هر وقت بلایا و فتنه‌ها زیاد شد بر شما باد که به قم بروید که خدا بلا را از قم دفع می‌کند.

وی گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند که به زودی در این سرزمین فرزندی از فرزندان من دفن خواهد شد که نام او فاطمه بنت موسی علیه السلام است و تمام شیعیان ما به شفاعت او وارد بهشت خواهند شد و راوی می‌گوید که این سخن را امام صادق علیه السلام زمانی فرمودند که هنوز امام هفتم هم متولد نشده بودند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه شفاعت برای اولیای خدا اندازه ندارد و حضرت معصومه سلام الله علیها توان دارد تمام شیعیان عالم را شفاعت کند، گفت: در زیارت‌نامه حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌خوانیم که خدایا رضایت خود را به ما مرهمت کن و بهشت برین را به برکت این بانو به ما عنایت کن و از حضرت معصومه سلام الله علیها می‌خواهیم که به واسطه آبرویی که در درگاه خدا دارد ما را در بهشت شفاعت کند.

وی گفت: بانویی که می‌تواند ما را به مقام شفا برساند و در بهشت دست ما را بگیرد حاجت دادن‌های دنیایی را به طریق اولی می تواند به انسان بدهد؛ حضرت معصومه سلام الله علیها مسائل پیچیده علمی، فلسفی و فقهی را به واسطه توسلی که علما به ایشان می‌کردند به آنان عنایت می‌فرمود و نه تنها مسائل مادی بلکه مسائل علمی و معرفتی را به متوسلین خود می‌دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: آیت الله فاضل می‌فرمود آیه تطهیر که در فضیلت اهل بیت است در میان آیاتی آمده است که در مورد همسران پیامبر است از اینرو برای من شبهاتی پیدا شده بود که حل نمی‌شد، تا اینکه متوسل به حضرت شدم آنقدر به من عنایت شد که یک کتاب در رابطه با این آیه نوشتم.

وی با بیان این که حرم حضرت معصومه سلام الله علیها پناهگاه کل عالم است، گفت: ما شیعیان و دوستداران اهل بیت چه از نزدیک و چه از منزل و یا از راه دور باید زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها را بخوانیم و از زیارت و توسل به این بانو غافل نباشیم زیرا این بانو نزد خدا بسیار عزیز است.

رئیس مؤسسه حضرت خدیجه سلام الله علیها گفت: امام خمینی وقتی قم بودند آنقدر حرم می‌آمدند که برخی از شاگردانشان به ایشان اعتراض می‌کردند، ولی امام می‌گفتند که شما نمی‌دانید که این بانو چقدر کرامت دارد و چه مقام بالایی نزد خدا دارد.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.