مدیر گروه تبلیغی شهید شریف قنوتی:

مبلغان جهادی پیشگام در فعالیت های اجتماعی هستند

تاریخ انتشار:
مدیر گروه تبلیغی شهید شریف قنوتی گفت: در مواجهه با بلاهای طبیعی و مشکلات اجتماعی کشور، مبلغان جهادی از پیشگامان خدمت رسانی به عموم افراد جامعه هستند.
مبلغان جهادی پیشگام در فعالیت های اجتماعی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بلاغ، حجت الاسلام قاسم چگنی مدیر گروه تبلیغی شهید شریف قنوتی از گروه های ثبت شده در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تاریخچه تاسیس گروه اظهار داشت: گروه تبلیغی و جهادی شهید شریف قنوتی از سال۱۳۹۳ با تلاش جمعی از مبلغان توانمند و جهادی، فعالیت های خود را در استان لرستان، شهرستان بروجرد آغاز کرد. 

وی به تشریح فعالیت های این گروه پرداخت و گفت: از فعالیت هایی که بصورت مستمر توسط این گروه تبلیغی صورت می گیرد، تبلیغ بالینی است که جمعی از مبلغان توانمند، به بیمارستان ها و مراکز مراقبتی شهرستان بروجرد و حومه اعزام و در زمینه های مختلفی از جمله مشاوره به بیماران، بیان احکام شرعی مرتبط با بیمارستان و بیمار، تقدیم هدایا و متبرکات به پرسنل و بیماران و... به فعالیت می پردازند.

مدیر گروه تبلیغی شهید شریف قنوتی، اهتمام و توجه به مراکز سالمندان و ایتام را امری مهم برشمرد و تصریح کرد: از دیگر فعالیت های این گروه تبلیغی، حضور در مراکز نگهداری سالمندان و ایتام است؛ افراد سالخورده در مراکز سالمندان معمولاً به دلیل بی توجهی فرزندانشان به آنها، روحیه های خود را از دست داده اند و نیاز به یک هم صحبت دارند، لذا مبلغان جهادی این گروه به عنوان مشاور در عرصه مذکور ورود کردند و به فضل الهی توانستند فعالیت های خوب و مؤثری را نیز داشته باشند.

حجت الاسلام چگنی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و توقف تبلیغ چهره به چهره و حضوری، بیان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا در ماه اسفند سال قبل و متوقف شدن فعالیت های تبلیغی به صورت حضوری، گروه تصمیم گرفت تبلیغ در فضای مجازی را که به صورت جزئی در سال های قبل نیز صورت می گرفت، در ایام کرونا بصورت جدّ و مستمر به آن بپردازد.

وی با اشاره به اهمیت حضور مبلغان در فضای مجازی و رسانه اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا بر آن شدیم با تشکیل کارگروه فضای مجازی و رسانه، فعالیت های مهمی همچون پاسخگویی به شبهات، بیان مسائل اعتقادی و معارف اسلامی، مباحث مهدویت، احکام شرعی، قرائت ادعیه ماه رمضان توسط مبلغان مداح و... را انجام دهیم که شاهد بازتاب بسیار خوبی در فضای مجازی بودیم و توانستیم با شبکه استانی "افلاک" همکاری های فراوانی را داشته باشیم.

مدیر گروه تبلیغی شهید شریف قنوتی در پایان گفت: با توجه به حضور میدانی گروه های تبلیغی در جامعه و آشنایی با مشکلات مردم و ارتباط این گروه ها با یکدیگر، ظرفیت خوبی برای بستر فعالیت های فرهنگی و تبلیغی هستند، لذا انتظار می رود مسئولین ذی ربط بتوانند با حمایت های به موقع و هدفمند، از این ظرفیت بزرگ در پیشبرد فعالیت های فرهنگی و تبلیغی استفاده کنند.
 

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.