معاون فرهنگی و تبلیغی تصرح کرد:

حجت الاسلام راستگو، پایه گذار فعالیت های تبلیغی در زمینه کودک و نوجوان بود

تاریخ انتشار:
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مراسم مجازی ختم حجت الاسلام راستگو بیان کرد: حجت الاسلام راستگو ، پایه گذار فعالیت های تبلیغی در زمینه کودک و نوجوان بود.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در مراسم ختم استاد مرحوم حجت الاسلام و المسلمین راستگو، که به صورت مجازی و با حضور شاگردان آن استاد در سالن رضوان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، بیان کرد: حاج آقای راستگو بر همه مبلغان و فعالان در عرصه کودک و نوجوان حق استادی دارد و نباید تلاش ها و خلاقیت های ایشان در حیطه فعالیت های تبلیغی کودک و نوجوان فراموش گردد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: آنچه که در صدا و سیما و رسانه های تصویری در مقام تجلیل از مرحوم حجت الاسلام راستگو مطرح می شود نوع برگزاری جلسات و مجری بودن آن مرحوم است، اما آنچه که مهم است پرداختن به اصل قضیه یعنی پایه گذاری روش تبلیغ برای مخاطب کودک و نوجوان است که حجت الاسلام راستگو پایه گذار فعالیت های تبلیغی در زمینه کودک و نوجوان بود.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: شأن شاگرد و استادی در میان دانش پژوهان و مبلغان در عرصه کار کودک و نوجوان و مرحوم راستگو به معنای واقعی کلمه، ظاهر بود. شاگردان وی با توجه به اینکه فی الحال از استادان و در کسوت مربیان کار کودک و نوجوان هستند باز مرحوم حجت الاسلام راستگو را "استاد" خطاب می کردند.

وی در ادامه مطالب خود گفت: ایشان پایه گذار کاری بودند که سابقه نداشت و توانستند صاحب این سبک از تبلیغ شوند. شاید در ابتدا ظاهر فعالیت های ایشان ساده و کودکانه بود اما نفس این کار، اینکه مبلغی، این توانایی را در خود ببیند و بتواند موضوعات مختلف دینی را با سبک جدید و خلاقانه به مخاطب ارائه کند از ویژگی های هم فعالیت های ایشان است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، استمرار روش خلاقانه مرحوم حجت الاسلام راستگو را امری مهم برشمرد و بیان کرد: انتظار می رود شاگردان آن مرحوم، پیرو روش و منش استاد راستگو بوده و با توجه به تغییرات شرایط و احوالات بتوانند روش فعالیت های تبلیغی خود را با ارائه روش های نو و خلاقانه، تغییر دهند تا سبک و روش آن استاد عزیز استمرار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در پایان مطالب خود اظهار داشت: نیاز است که فعالیت ها، روش و سبک مرحوم استاد راستگو در زمینه فعالیت های تبلیغی و کار با کودک و نوجوان، تبدیل به یک دانش و یک رشته تبلیغی شود تا به عنوان یک باقیات الصالحات ساری و جاری باشد.

گزارش تصویری

 

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.