سخنران مراسم ترحیم حجت الاسلام راستگو بیان کرد:

طراحی روش های خلاقانه، عامل موفقیت حجت الاسلام راستگو بود

تاریخ انتشار:
حجت الاسلام شهامت، سخنران مجلس ترحیم استاد راستگو در مجلس ختم آن استاد مرحوم، به بیان ویژگی های مهم وی پرداخت و اظهار داشت: حجت الاسلام راستگو بهترین کارها که تبلیغ و نشر معارف الهی باشد را به بهترین و خلاقانه ترین وجه انجام می داد.

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت الاسلام شهامت، در مراسم ختم استاد حجت الاسلام و المسلمین راستگو، که به صورت مجازی و با حضور شاگردان آن استاد مرحوم در سالن رضوان معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، به ارائه ویژگی های مهم شخصیتی و کاری مرحوم حجت الاسلام راستگو پرداخت.

حجت الاسلام شهامت نشر معارف اسلامی را از بهترین کارها برشمرد و بیان کرد: با توجه به حدیث پیامبر اسلام(ص)؛ ((تَعَلَّمُوا اَلْعِلْمَ فَإِنَّ تَعَلُّمَهُ حَسَنَةٌ ... )) (الخصال، ج 3، ص 522) در این جهان هستی شغلی بالاتر از تحصیل علم و نشر آن نیست، حجت الاسلام راستگو بهترین کارها که تبلیغ و نشر معارف الهی باشد را به بهترین و خلاقانه ترین وجه انجام می داد.

وی در ادامه مطالب خود به آیه 79 سوره آل عمران (كُونُوا رَبَّانِيِّينَ بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ) اشاره کرد و افزود: قرآن به ما دستور می دهد از ربانیون و در خدمت خدا باشیم، حجت الاسلام راستگو نمونه بارز این آیه بود که هم خود را متصل به خداوند متعال کرده بود و هم با روش های خلاقانه خود در امر تبلیغ کودک و نوجوان، وسیله ای برای ایجاد ارتباط با خدا و کودکان را ابداع کرده بود.

حجت الاسلام شهامت مدارا کردن با نسل جوان را از دیگر ویژگی های مرحوم استاد دانست و اظهار داشت: در زمانی که محتوای تبلیغی برای نوجوان و جوانان کم بود و یا اصلا تولید نمی شد و معمولاً آن مخاطبان با روی خوش مبلغان در جهت پاسخگویی به سوالاتشان مواجه نمی شدند، حجت الاسلام راستگو با ابداع روش های خلاق و نو و همچنین مدارا با نوجوانان توانست معارف دینی را به این قشر از مخاطب بیاموزد.

وی با اشاره به نیاز جامعه در اوایل انقلاب به روش های جدید تبلیغی بیان کرد: در اوایل انقلاب و در زمانی که جامعه و فعالیت های تبلیغی نیازمند مطالب جدید و کاربردی در جهت نشر معارف دینی بود، حجت الاسلام راستگو با خلاقیت و هنرمندیِ به موقع توانست این نیاز را برطرف کند.

گفتنی است حجت الاسلام شهامت در پایان این جلسه به ایراد مرثیه پرداخت و از خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت و غفران الهی را مسئلت نمود.

گزارش تصویری

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.